Aspecte generale privind comunicarea cu pacienții de COVID-19

Cel mai important lucru în tratamentul pacienților de COVID-19 este felul în care cadrele medicale comunică cu aceștia, deoarece un astfel de diagnostic poate avea un impact emoţional semnificativ. Puteţi găsi mai jos câteva modalitaţi prin care această comunicare cu pacienţii se poate efectua eficient.

1.Fii răbdător

Este important să aveți răbdare când comunicați cu un pacient infectat cu COVID-19. Aceștia au nivelele de stres și anxietate ridicate și pot avea nevoie de cineva care să îi calmeze.

2. Ascultă activ

Este nevoie de un dialog productiv în care ambele persoane să asculte și să înțeleagă ce li se spune. Parafrazarea, exprimarea în cuvintele tale a ceea ce a vrut să transmită pacientul, îl va face pe acesta să se simtă ascultat și înțeles. Atunci când ai anumite solicitări de la pacient, îl poți ruga să descrie în cuvintele lui ce anume a înțeles că are de făcut.

3. Menține Contactul Vizual

Menținerea contactului vizual pe parcursul conversației cu pacientul rezultă într-o conversație plină de sentimente de simpatie, de securitate și de încredere.

4. Păstrează un Ton Calm al Vocii

Pacienții de COVID-19 pot fi foarte anxioși, având nevoie ca cei din cadrul medical să îi liniștească. Cadrul medical ar trebui să vorbească rar și pe un ton calm atunci când anunță procedurile pe care acesta le va urma. Pacientul trebuie să se simtă încurajat și sprijinit pe parcursul intervențiilor medicale. Transferul de informații de la cadrul medical la pacient se va efectua mai bine dacă pacientul este mai pașnic.

Serviciul de suport și consiliere psihologică telefonică este disponibil tuturor asistenților medicali generaliști, moașelor și asistenților medicali din București. Pentru mai multe detalii privind programul de consiliere ne puteți scrie la psihoassist@oammrbuc.ro sau puteți accesa PSIHO-ASSIST: Serviciul de suport și consiliere psihologică telefonică și online pentru membrii OAMGMAMR filiala București

Suntem alături de voi!

Informații

imagine

Dragi colegi,

Asistenții medicali generaliști, moașele și asistenții medicali sunt expuși frecvent la diverși factori de stres, pentru care în regim obișnuit, au dezvoltat strategii de gestionare.

Cu toate acestea, situația de urgență, cauzată de răspândirea noului tip de coronavirus, accentuează nevoia de mobilizare pe termen lung a tuturor resurselor fizice si psihice, astfel încât strategiile obișnuite ale persoanei de a face față stresului profesional pot fi insuficiente.

De aceea Ordinul Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România, filiala București, a decis organizarea și lansarea Serviciului de suport și consiliere psihologică telefonică și on line - Psiho Assist, începând cu data de 06.05.2020.

Citește mai mult...

Vreau să știu despre...


EMC

Politica privind datele personale