Obținere Certificat Membru

Acte necesare pentru obținerea Certificatului de membru:

  • Cerere de înscriere și declarația pe propria răspundere a titularului că nu se găsește în vreunul dintre cazurile de nedemnitate sau incompatibilitate prevăzute de art. 14 și 15 din OUG 144/2008 (Descarcă Cerere tip);
  • copia actului de identitate;
  • documentele de studii care atestă formarea în profesie (diplomă de bacalaureat sau certificat de absolvire liceu, certificat de calificare, atestat + diplomă de echivalare, certificat de absolvire a școlii postliceale cu profil sanitar, diplomă studii superioare + supliment la diplomă, certificate de competență/calificare profesională + foaie matricolă + supliment Europass, etc., după caz), original + copie;
  • certificatul de cazier judiciar;
  • adeverinţa care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior de către medicul de familie al solicitantului;
  • avizul psihologic, eliberat pe baza unei evaluări psihologice realizate în cadrul unei unităţi specializate acreditate, valabil potrivit prevederilor legale;
  • documente privind schimbarea numelui, după caz;
  • declarația de consimțământ privind prelucrarea datelor personale (Descarcă declarația de consimțământ);
  • dovada achitării taxei de înscriere.

La primirea în Ordinul Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România, solicitanții vor depune jurământul profesional.

Precizări:

  • Persoanele cu studii efectuate într-o țară terță vor prezenta documentul obținut de la Centrul Național de Recunoaștere și Echivalare a Diplomelor.
  • Pentru exercitarea profesiei pe teritoriul României, Certificatul de membru trebuie însoțit în mod obligatoriu de Avizul anual.
  • Practicarea profesiei de asistent medical generalist, moașă sau asistent medical de către o persoană care nu îndeplinește condițiile prevăzute de OUG 144 / 2008, constituie infracțiune și se pedepsește conform Codului penal.
  • Înscrierea de noi membri și eliberarea certificatelor de membru se face conform prevederilor legale în vigoare.
  • Pentru eficientizarea procedurii de înscriere și evitarea altor situații neprevăzute, puteți să încărcați cererea completată și toate documentele necesare obținerii Certificatului de membru accesând pagina Înregistrare membru.

După verificarea cererii și a documentelor de către operatori, veți primi un e-mail în care vi se vor comunica etapele următoare pentru finalizarea procesului de obținerea Certificatului de membru (suma de plată, cod IBAN, eventuale documente lipsă, etc).

Această procedură este opțională și preliminară, prezentarea documentelor de studii în original și depunerea dosarului complet la sediul filialei este obligatorie.