Comunicarea cu Pacienții Între 1 și 3 Ani

 12.04.2021, Psiho Assist

Copiii mici la vârsta de 1-3 ani învață multe despre mediul lor prin explorare și încearcă să facă alegeri bune. Încet, ei învață autocontrolul.Citește mai mult...

Comunicarea cu sugarii

 07.04.2021, Psiho Assist

Asistenții medicali trebuie să înțeleagă dezvoltarea copilului și să folosească aceste cunoștințe pentru a maximiza interacțiunea cu copiii. Tehnicile de comunicare variază în funcție de vârsta și stadiul de dezvoltare la care a ajuns un copil.Citește mai mult...

Tehnica BATHE de comunicare cu pacienții

 05.04.2021, Psiho Assist

Comunicarea cu pacienții este esențială nu doar pentru eficiența actului medical, ci și pentru nivelul de satisfacție al acestora față de serviciile primite. Unul dintre impedimentele în calea unei comunicări satisfăcătoare este chiar timpul extrem de redus pe care asistenții medicali îl au la dispoziție pentru a stabili un contact, a afla informațiile relevante și a efectua procedurile necesare.Citește mai mult...

Ce este și la ce ne ajută inteligența emoțională?

 31.03.2021, Psiho Assist

Abilitatea de a ne înțelege emoțiile stă la baza posibilității de dezvoltare și optimizare personală, având în vedere tendința umană de a acționa și reacționa în baza emoțiilor și nevoia de socializare. Această abilitate, cunoscută drept inteligență emoțională, ne facilitează conexiunea cu ceilalți, ne ajută în creșterea performanței profesionale, în creșterea rezilienței și în îmbunătățirea abilităților de comunicare.Citește mai mult...

Comportamentul de Auto-Sabotare

 29.03.2021, Psiho Assist

Auto-sabotajul se referă la comportamente sau moduri de gândire care țin o persoană înapoi și o împiedică din a face ceea ce vrea să facă. Auto-sabotajul apare atunci când mintea logică și conștientă este în contradicție cu mintea subconștientă.Citește mai mult...

Igiena emoțională

 24.03.2021, Psiho Assist

Când ne gândim la amenințări pentru sănătatea noastră, ne gândim frecvent la pericole care ne afectează fizic, cum ar fi virușii sau bacteriile. Dar cum rămâne cu pericolele psihologice, cum ar fi respingerea sau singurătatea?Citește mai mult...

Siguranța Psihologică în Asistență Medicală

 22.03.2021, Psiho Assist

Siguranța psihologică a reprezentat un subiect important de discuții în domeniul psihologiei, al sănătății și al managementului comportamentului. Rezultatele unui număr de studii empirice efectuate în diferite regiuni și țări joacă un rol important în eficiența muncii.Citește mai mult...

Ce pot face pentru a minimiza consecințele negative ale distorsiunilor cognitive?

 17.03.2021, Psiho Assist

A admite că este posibil să avem tendințe de a interpreta distorsionat ceea ce ni se întâmplă sau ni se spune este doar primul pas către o schimbare. Cunoașterea și recunoașterea acestora în gândirea noastră este o abilitate pe care o putem crea și exersa.Citește mai mult...

Îngrijirea de sine

 15.03.2021, Psiho Assist

Îngrijirea de sine este o modalitate de a ameliora stresul. Analogia pe care o putem folosi este aceea de a vă invita să vă gândiți la propria persoană ca la un cont bancar. Puteți continua să cheltuiți, dar dacă nu vă întoarceți și nu puneți ceva înapoi, veți ajunge la un deficit serios, care conduce la epuizare.Citește mai mult...

Gestionarea timpului - Strategia blocării intervalului de timp

 10.03.2021, Psiho Assist

Multă lume cu program încărcat observă faptul că timpul nu pare a fi suficient pentru a realiza tot ceea își doresc, tot ceea trebuie sau își propun. Aflată pe buzele tuturor, „lipsa de timp” reprezintă de fapt nevoia de o mai bună organizare a priorităților, o mai bună evaluare a resurselor și efortului necesar, și o mai bună identificare a acelor activități cronofage pentru limitarea lor.Citește mai mult...

Ce sunt distorsiunile cognitive?

 08.03.2021, Psiho Assist

În fiecare moment, miliarde de gânduri trec prin mintea oamenilor de pretutindeni. Unora li se acordă mai multă atenție, altele sunt lăsate să treacă fără a fi creditate. Unele se transformă în acțiune, altele devin repere sau credințe despre viață. Unele sunt de ajutor pentru a depăși momente dificile, altele creează suferință sau amplifică suferința pre-existentă.Citește mai mult...

Abilitățile non-clinice în asistența medicală

 03.03.2021, Psiho Assist

Suntem asistenți medicali pentru că ne pasă de pacienți și ne dorim să îmbunătățim viața oamenilor din jur. Chiar dacă unii suntem debutanți sau veterani în profesie, există întotdeauna lucruri pe care le putem face pentru a progresa. În asistența medicală abilitățile tehnice sunt esențiale, uneori chiar vitale, însă există câteva abilități ușoare care fac diferența între un asistent medical bun și unul excelent.Citește mai mult...

Asistența Medicală Critică

 01.03.2021, Psiho Assist

Îngrijirea critică este îngrijirea medicală pentru persoanele care au leziuni și boli care pun viața în pericol. De obicei are loc într-o unitate de anestezie și terapie intensivă (ATI). O echipă de furnizori de servicii medicale special instruiți oferă asistență 24 de ore pe zi. Aceasta include utilizarea de mașinării pentru a monitoriza în mod constant semnele vitale. De asemenea, implică, de obicei, oferirea de tratamente specializate.Citește mai mult...

Caseta timpului

 24.02.2021, Psiho Assist

Persoanele cu o agendă încărcată pot observa faptul că timpul nu pare a fi suficient pentru a rezolva tot ceea ce și-au propus. Uneori, acest lucru se întâmplă din cauza ritmului personal de lucru, al evenimentelor neprevăzute care perturbă activitatea, al tendinței de amânare sau evitare a anumitor sarcini față de care persoana resimte anxietate, nesiguranță.Citește mai mult...

Organizarea timpului

 22.02.2021, Psiho Assist

Abilitățile de gestionare a timpului sunt necesare la orice loc de muncă, cu atât mai mult în profesiile care implică responsabilitate ridicată, intervenție de urgență sau volum mare de muncă, așa cum se îmtâmplă în domeniul asistenței medicale. Dezvoltarea abilității de a-ți gestiona timpul se asociază cu o funcționare mai eficientă, productivitate crescută, niveluri mai scăzute de stres și posibilități mai ridicate de a-ți atinge obiectivele și împlini visele.Citește mai mult...

Eficacitatea

 17.02.2021, Psiho Assist

Conceptul de auto-eficacitate se referă la cât de mult suntem convinși de capacitatea noastră de a determina succesul sau eșecul performanțelor noastre. O încredere scăzută în auto-eficacitate de multe ori corespunde cu comportamente evazive, performanțe slabe sau eșecuri, în timp ce o persoană care gândește pozitiv se așteaptă să aibă o bună șansă de a obține rezultate satisfăcătoare în angajamentele sale. O persoană care se simte eficace, se simte, de asemenea, în măsură să acționeze realist. Oameni mai puțin capabili dar convinși că vor reuși, obțin performanțe mai mari decât oameni mai capabili care nu au încredere în reușita lor.Citește mai mult...

Surse de stres și mecanismele de adaptare accesate de asistenții medicali în timpul pandemiei

 15.02.2021, Psiho Assist

Noutatea, aria și viteza de răspândire, lipsa unui tratament standard, accesibil și eficient sunt doar câteva aspecte care fac din pandemia COVID-19 o provocare la nivel mondial.Citește mai mult...

Mituri despre stres

 10.02.2021, Psiho Assist

Stresul reprezintă un ansamblu de reacții antrenate de organismul uman pentru a face față unei cerințe interne sau externe, care, la nivel evaluativ, depășește resursele și capacitatea de răspuns a persoanei. Stresul poate apărea atunci când o situație este inacceptabilă pentru noi, când vrem să facem ceva și nu putem, când primim feedback negativ, critici, comentarii referitoare la competență, când pierdem ceva valoros pentru noi sau suntem într-un demers de a obține ceva important.Citește mai mult...

Tipuri de pacienți

 08.02.2021, Psiho Assist

Nu există două schimburi la fel. Dar cu cât lucrezi mai mult, cu atât nu poți să nu observi modele în tipurile de pacienți pe care îi tratezi. Unii te fac să râzi, să plângi, să dorești să te tragi de păr și, uneori, alții îți reamintesc exact de ce ai intrat în această profesie. Indiferent de ce, poți oricând să te bazezi pe aceste modele pentru a-ți înviora turele.Citește mai mult...

Managementul Timpului

 03.02.2021, Psiho Assist

Managementul timpului sau "Time Management" se referă la un set de principii, practici, aptitudini și sisteme, utilizate pentru a controla perioada de timp petrecută pentru îndeplinirea unor activități specifice, cu scopul de a spori eficiența sau productivitatea muncii.Citește mai mult...

Barierele Comunicării

 01.02.2021, Psiho Assist

Activitatea într-un mediu spitalicesc înseamnă interacțiune pe multiple planuri, nu doar cu pacienții ci și cu personal medical diferit. Eforturile de a îmbunătăți siguranța și calitatea asistenței medicale sunt adesea periclitate de barierele de comunicare și colaborare. Deși fiecare organizație este unică, pot fi identificate câteva bariere comune în comunicarea eficientă la nivelul echipei.Citește mai mult...

Stiluri de Management

 27.01.2021, Psiho Assist

stăzi, managementul asistenței medicale este privit ca o profesie proprie, care necesită o pregătire specială, abilități și caracteristici (care de obicei vin mai natural pentru unii decât pentru alții). Ca o componentă fundamentală pentru a stimula motivația, performanța și satisfacția la locul de muncă a unei echipe, managementul eficient al asistentelor medicale este de cea mai mare importanță pentru spitale și sistemele de sănătate.Citește mai mult...

COVID-19 și sănătate mintală

 25.01.2021, Psiho Assist

Incertitudinea, necunoscutul, frica, izolarea sau singurătatea sunt doar câteva provocări cu care pandemia COVID-19 ne-a forțat să ne confruntăm. Mecanismele noastre de adaptare au funcționat într-o mai mică sau mai mare măsură, conducând la o stare de echilibru sau de suferință, în funcție de caracteristicile personale și resursele disponibile.Citește mai mult...

Ascultarea activă

 20.01.2021, Psiho Assist

Ascultarea atentă și răspunsul empatic, astfel încât o persoană să se simtă auzită, este crucială în mediile de sănătate, deoarece pacienții se află într-o poziție vulnerabilă și, prin urmare, ar putea avea dificultăți în exprimarea preocupărilor lor.Citește mai mult...

Surse ale neclarității în comunicare

 18.01.2021, Psiho Assist

Comunicarea reprezintă, înainte de toate, un schimb de informații – motiv pentru care claritatea este esențială pentru transmiterea și înțelegerea mesajelor. Fie că vorbim de mediul profesional sau de cel personal, neînțelegerile pot fi declanșate de imprecizia limbajului folosit și de faptul că, deseori, oamenii presupun că au fost înțeleși fără a verifica acest lucru.Citește mai mult...

Influența media în construirea răspunsului personal la pandemia COVID-19

 13.01.2021, Psiho Assist

Pe măsură ce noul coronavirus s-a răspândit în întreaga lume, nevoia de informare a devenit esențială, având potențialul de a acționa atât ca factor de stabilitate dar și de destabilizare. Experți și specialiști din domeniu s-au mobilizat pentru a studia și înțelege mecanismele de acțiune și, ulterior, pentru a comunica un plan de intervenție menit să stopeze răspândirea virusului și liniștirea populației.Citește mai mult...

Surse de Energie la Momentul Burnout-ului

 11.01.2021, Psiho Assist

Burnout este o stare de epuizare emoțională, fizică și mentală cauzată de stresul excesiv și prelungit. Apare atunci când cineva se simte copleșit, dezechilibrat emoțional și se află în imposibilitatea de a satisface cererile constante.Citește mai mult...

Patru modalități de a-ți construi rezilența

 06.01.2021, Psiho Assist

Reziliența, această capacitatea a omului de a-și recăpăta echilibrul în urma dificultăților, sau chiar de a ieși mai puternic din încercări, poate fi dezvoltată, întărită și susținută de-a lungul vieții.Citește mai mult...

Schimbul de noapte

 04.01.2021, Psiho Assist

În virtutea vechimii și a treptelor profesionale, asistenților medicali li se atribuie frecvent ture de noapte și ture rotative, experimentând realitatea locului de muncă de 24 de ore pe zi, 7 zile pe săptămână, schimburi de noapte provocatoare, schimburi de 12 ore, plus schimburi rotative și (pentru mulți) ore suplimentare.Citește mai mult...

Ce este reziliența?

 30.12.2020, Psiho Assist

Reziliența reprezintă capacitatea persoanei de a-și reveni în urma unui eveniment stresant. Termenul de reziliență a fost inspirat întâi din proprietățile unor tipuri de materiale: atunci când tragi de un elastic, acesta se întinde, atunci când îndoi o hârtie, se pliază. Când forța aplicată asupra lor încetează, elasticul revine la forma inițială, iar hârtia poate fi desfăcută ușor.Citește mai mult...

Stima de sine

 28.12.2020, Psiho Assist

Stima de sine este unul dintre conceptele de bază ale personalității. Datorită valorii sale teoretice importante și a semnificației practice, a fost întotdeauna un domeniu important de cercetare în psihologie.Citește mai mult...

Influența pandemiei asupra stilului alimentar și mindful eating

 23.12.2020, Psiho Assist

Efectele negative ale pandemiei COVID-19 pot fi observate și evaluate în mai multe domenii ale vieții noastre. Sunt aspecte ușor de observat, resimțite de o mare parte din populație, însă intensitatea acestora este diferită de la persoană la persoană, în funcție de abilități, resurse interne și externe, metode de coping, trăsături de personalitate, probleme de sănătate.Citește mai mult...

Folosirea umorului la locul de muncă

 21.12.2020, Psiho Assist

La nivel organizațional, managementul stresului poate fi susținut de o doză zilnică și sănătoasă de umor adaptat fiecărei culturi în parte. Umorul va contribui în mod vizibil la creșterea productivității și performanței angajaților. Probabil este unul dintre cele mai simple și ușor de folosit instrumente. Umorul îi poate ajuta pe manageri să gestioneze mai bine anumite situații limită, să comunice mai eficient cu angajații sau să sporească creativitatea.Citește mai mult...

Soluții pentru creșterea stării de bine a asistentului medical

 16.12.2020, Psiho Assist

Suprasolicitarea legată de factori specifici locului de muncă al asistentului medical (frustrare, oboseală fizică, situații conflictuale, erori de comunicare, condiții de lucru, situații cu încărcătură emoțională ridicată, etc.) poate avea un impact negativ nu doar la nivel personal, ci și la nivel de calitate a îngrijirilor oferite pacientului, la nivel de funcționare a echipei medicale și/sau sistem de îngrijire în general.Citește mai mult...

Aplicații mindfulness în practica medicală

 14.12.2020, Psiho Assist

Mai multe responsabilități, mai multe informații, mai multe surse de informare, mai multe surse de stres si mai puțin timp pentru sine – acestea sunt doar câteva aspecte care au potențialul de a afecta sănătatea fizică și psihică a oricărei persoane. În efortul de a rezolva cât mai multe lucruri, de a fi pregătiți pentru ce ar putea urma, de a înțelege de ce s-a întâmplat un eveniment, de ce nu am putut să acționăm/alegem mai bine, mulți dintre noi ajungem să funcționăm pe "pilot automat".Citește mai mult...

Mindfulness-ul și imunitatea

 09.12.2020, Psiho Assist

Beneficiile mindfulness-ului sunt de obicei măsurate prin instrumente care au la bază auto-raportarea, dar studiul obiectiv al eficienței sale a început să prindă avânt, deși este abia la început și multe aspecte privind conexiunea dintre această practică și imunitate rămân încă de studiat.Citește mai mult...

Mindfulness-ul – arta de a trăi aici și acum

 07.12.2020, Psiho Assist

Conceptul de mindfulness este tot mai prezent în cultura occidentală, cu aplicații practice în viața uneori prea activă mental și prea neliniștită a omului prins într-o aglomerație de datorii, task-uri, speranțe, obiective, dorințe, griji și amintiri.Citește mai mult...

Gestionarea comportamentelor agresive ale pacienților

 02.12.2020, Psiho Assist

Comportamentele noastre, felul în care relaționăm și comunicăm cu persoanele din jurul nostru sunt influențate de mai mulți factori (factori sociali, culturali, tipar de personalitate, experiențe personale, nivel de educație, consum de substanțe, stare de sănătate).Citește mai mult...

Luarea Deciziilor și Asumarea Riscurilor la Locul de Muncă

 30.11.2020, Psiho Assist

Luarea deciziilor este procesul de selectare a celei mai bune opțiuni posibile într-o situație dată. Luarea eficientă a deciziilor necesită adesea: identificarea multor opțiuni potențiale și anticiparea posibilelor rezultate. Luați în considerare nevoile sau dorințele altora afectați de decizie.Citește mai mult...

Cum răspundem la critică

 25.11.2020, Psiho Assist

La un moment dat, fiecare persoană va fi criticată și, deși poate fi greu de acceptat, minimizarea posibilelor consecințe negative depinde de propria reacție. Putem folosi critica într-un mod pozitiv, pentru a ne îmbunătăți sau într-un mod negativ care să ducă la scăderea stimei de sine, la creșterea nivelului de stres, la furie sau chiar agresivitate.Citește mai mult...

Râsul - aliatul imunității

 23.11.2020, Psiho Assist

Râsul, ca exprimare a amuzamentului și bucuriei, apare încă de la 2-3 săptămâni după naștere, servind ca modalitate de a răspunde la stimulii plăcuți și de a recompensa și întări comportamentele plăcute ale părinților. Râsul se nuanțează odată cu înaintarea în vârstă, pe măsură ce se dezvoltă și simțul umorului și capacitatea cognitivă de a surprinde nepotrivirile, paradoxurile, poantele.Citește mai mult...

Izolarea Socială

 18.11.2020, Psiho Assist

Carantina sau izolarea impuse sunt o experiență neobișnuită și neplăcută care implică separarea de prieteni și familie și o abatere de la rutinele obișnuite de zi cu zi. Multe activități obișnuite sunt interzise. Se știe că izolarea provoacă probleme psihosociale, în special pentru cei recunoscuți drept vulnerabili. În timp ce toți oamenii sunt expuși riscului de vătămare psihologică atunci când sunt ținuți în izolare, cei mai vulnerabili în aceste situații sunt copiii și adolescenții, adulții mai în vârstă, grupurile minoritare, cei din grupuri socio-economice inferioare, femeile și persoanele cu condiții de sănătate mintală preexistente.Citește mai mult...

Suferința morală

 16.11.2020, Psiho Assist

Asistenții medicali sunt deosebit de vulnerabili la suferința morală. În activitatea pe care o desfășoară, deseori apar situații în care capacitatea decizională de îngriijre a pacientului poate fi redusă și descurajantă, fiind nevoiți să trăiască cu reproșuri ale unor alegeri care nu sunt în întregime ale lor. Cercetările au demonstrat că aproape toți asistenții medicali experimentează suferința morală la un moment dat în carieră, însă mulți nu știu ce este suferința morală.Citește mai mult...

Rezolvarea Conflictelor la Locul de Muncă

 11.11.2020, Psiho Assist

În orice mediu de lucru se pot întâlni situații când nu toată lumea cade de acord asupra modului de desfășurare a muncii sau a altor aspecte cu caracter profesional. În aceste cazuri se pot isca diverse conflicte de muncă, pe care fiecare parte implicată ar trebui să le gestioneze cât mai bine.Citește mai mult...

Cine este pacientul meu?

 09.11.2020, Psiho Assist

Profesia de asistent medical a devenit din ce în ce mai orientată către modelarea abilităților și sarcinilor de profesionale, încât pentru conectarea cu pacienții nu mai avem timpul necesar. De cele mai multe ori suntem preocupați de diagnosticul lor, ce teste trebuie făcute, ce medicamente trebuie date sau de respectarea cât mai corectă a procedurilor medicale, încât uităm de întrebarea: Cine este pacientul meu? Care a fost viața lui înainte de a se îmbolnăvi? Care îi sunt convingerile, visele și ambițiile?Citește mai mult...

Jurnal pentru imunitate

 04.11.2020, Psiho Assist

Relația dintre minte și corp este una de influențare reciprocă. Cu siguranță, corpul oferă minții, conștiinței, un lăcaș, un cadru optim în care aceasta să se poată dezvolta și manifesta, iar mintea, la rândul ei, își pune amprenta asupra corpului astfel locuit, lucru vizibil nu doar prin postura corporală, ci și prin susținerea sau sabotarea acestuia în procesul de vindecare.Citește mai mult...

Critică sau feedback, ce este preferabil să aleg?

 02.11.2020, Psiho Assist

Critica este o prezență foarte des întâlnită în viața noastră, în ciuda faptului că din ce în ce mai multe studii arată că o abordare orientată spre soluții, încurajare, autonomie este mai eficientă. Critica negativă s-a dovedit a fi, de cele mai multe ori, un eșec total în obținerea unei schimbări pozitive de comportament. Explicația eșecului este dată de cerința de a ne conforma, de a fi submisivi, în condițiile în care a ne supune nu este ceva dezirabil și de faptul că devalorizează și nimeni nu agreează să fie subestimat.Citește mai mult...

Pacienții spun adevărul?

 28.10.2020, Psiho Assist

Ca asistent medical există o mulțime de lucruri pe care nu ajungi să le înveți în școală. Poate una dintre cele mai surprinzătoare lecții pe care le înveți la locul de muncă este că nu toți pacienții spun adevărul. Da, pacienții mint și iată câteva minciuni pe care le spun adesea asistenților medicali.Citește mai mult...

Rolul emoțiilor în activitatea sistemului imunitar

 26.10.2020, Psiho Assist

Între minte și corp există o legătură puternică, de comunicare și influență reciprocă. Puteți observa acest lucru ori de câte ori un gând vă cauzează teamă și vă dă palpitații, sau atunci când, stând drept, vă simțiți mai încrezător în sine. Influența însă nu se oprește la aceste aspecte, ci merge mai în profunzime. S-a întâmplat, poate, să observați cum în perioade conflictuale în care v-ați simțit furios, în perioade de stres sau în situații în care v-ați simțit trist, să vă îmbolnăviți mai ușor.Citește mai mult...

Comunicarea asertivă în mediul profesional

 21.10.2020, Psiho Assist

Activitatea profesională a asistentului medical și a moașei implică, dincolo de abilitățile ce țin de tehnica și știința medicală, multe deprinderi din zona comunicării și inter-relaționării, incluzând asertivitatea, abilitățile de negociere, de reprezentare și decizie.Citește mai mult...

Auto-împlinirea

 19.10.2020, Psiho Assist

Nevoile de auto-împlinire sunt cel mai înalt nivel din ierarhia lui Maslow de nevoi și se referă la realizarea potențialului unei persoane, auto-actualizarea, căutând creșterea personală și experiențele de vârf. Maslow (1943) descrie acest nivel ca fiind dorința de a realiza tot ce se poate, de a deveni cea mai bună variantă a ta.Citește mai mult...

Mecanisme de coping - ce mă ajută cu adevărat?

 14.10.2020, Psiho Assist

Indiferent de cauzele care au produs stresul sau disconfortul (un pacient foarte solicitant, un coleg care ne-a adresat cuvinte jignitoare, vecinul care dă muzica prea tare când avem nevoie de liniște) adoptarea unor strategii de coping adaptative ne poate ajuta să tolerăm, minimizăm și depășim momentele dificile. Un bun management al stresului contribuie la întreținerea/redobândirea unei stări de sănătate fizică și mentală mai bună.Citește mai mult...

Covid-19 și atingerea terapeutică

 07.10.2020, Psiho Assist

Compasiunea este un element important în furnizarea de îngrijire medicală. Deși există multe definiții ale compasiunii, cele două puncte comune ale acesteia sunt conștientizarea suferinței și actul de a trece de la sentimente, empatie și simpatie, către dorința de a acționa pentru a ameliora suferințaCitește mai mult...

Aspecte etice în asistența medicală

 05.10.2020, Psiho Assist

Comportamentul etic se caracterizează prin onestitate, corectitudine și echitate în relațiile interumane, profesionale și academice și în activități de cercetare și științifice. Comportamentul etic respectă demnitatea, diversitatea și drepturile indivizilor și grupurilor de oameni.Citește mai mult...

Locus de control

 30.09.2020, Psiho Assist

Locusul de control este un concept folosit în psihologie pentru a evidenția nivelul de încredere al unei persoane în capacitatea de a controla situațiile și experiențele care îi afectează viața. Locusul de control poate influența nu doar felul în care o persoană răspunde la evenimentele cu care se confruntă de-a lungul vieții dar și motivația de a acționa. Este mai probabil ca cineva care crede că își poate influența destinul să acționeze pentru a schimba situația atunci când este nevoie. Dacă, dimpotrivă, crede că rezultatul este dincolo de propriul control este mai puțin probabil să depună eforturi pentru schimbare.Citește mai mult...

Comunicarea Nonverbală

 28.09.2020, Psiho Assist

Comunicarea nonverbală se referă la gesturi, expresii faciale, tonul vocii, contactul vizual (sau lipsa acestuia), limbajul corpului, postura și alte moduri în care oamenii pot comunica fără a folosi cuvinte.Citește mai mult...

Satisfacția în muncă a echipei de asistență medicală versus satisfacția pacientului

 23.09.2020, Psiho Assist

Sarcinile de serviciu ale echipei de asistență medicală sunt mari și deseori recunoașterea pentru o muncă bine făcută este minimă. În consecință, satisfacția la locul de muncă poate fi uneori scăzută în rândul membrilor echipei de asistență medicală din cauza nivelurilor ridicate de stres sau din cauza eforturilor de colaborare interprofesionale ineficiente. Totodată, burn-out-ul poate fi insidios și nu poate fi recunoscut suficient de devreme pentru a face o schimbare sau pentru a evita capcana prea obișnuită a uneia dintre cele mai satisfăcătoare profesii.Citește mai mult...

Construirea raportului cu pacientul

 21.09.2020, Psiho Assist

Alegeți un moment potrivit pentru a vă prezenta formal. Evitați să vă apropiați de cineva atunci când sunt distrași, de exemplu în timpul unei conversații telefonice, a urmăririi programului lor de televiziune preferat sau în timp ce sunt stresați cu privire la o altă problemăCitește mai mult...

Reguli și principii în comunicarea cu pacienții

 16.09.2020, Psiho Assist

Comunicarea este pur și simplu actul de transfer al informațiilor dintr-un loc in altul, sau de la o persoană la alta. Fiecare comunicare implică cel puțin un expeditor, un mesaj și un destinatar. Acest lucru poate părea simplu, dar comunicarea este de fapt un subiect foarte complex. Transmiterea mesajului de la expeditor la destinatar poate fi afectată de o gamă largă de lucruri.Citește mai mult...

Gestionarea conflictelor

 14.09.2020, Psiho Assist

Formarea abilităților de gestionare a conflictelor este necesară nu doar pentru a avea o viață personală împlinită, ci și pentru a menține o atmosferă pozitivă la locul de muncă. Atunci când apare un conflict, deseori primele reacții sunt cele defensive (scuze, apărare, justificare sub diferite forme) sau cele ofensive (atacuri, acuze).Citește mai mult...

Etapele conflictului

 09.09.2020, Psiho Assist

Conflictul este o relație în care fiecare parte percepe scopurile, valorile, interesele și conduita celeilalte persoane ca opuse celor ale sale. Aproape toate conflictele trec printr-o perioadă de creștere și descreștere a intensității lor. Acest ciclu este un răspuns dinamic la acțiunile și reacțiunile părților.Citește mai mult...

Tipuri de conflicte

 07.09.2020, Psiho Assist

Cercetătorii clasifică acest fenomen social-psihologic, după diferiți parametri, oferind facilități în găsirea posibilităților și căilor de rezolvareCitește mai mult...

Gestionarea conflictelor

 02.09.2020, Psiho Assist

Formarea abilităților de gestionare a conflictelor este necesară nu doar pentru a avea o viață personală împlinită, ci și pentru a menține o atmosferă pozitivă la locul de muncă. Atunci când apare un conflict, deseori primele reacții sunt cele defensive (scuze, apărare, justificare sub diferite forme) sau cele ofensive (atacuri, acuze).Citește mai mult...

Conflictele. Ce sunt? De ce apar?

 31.08.2020, Psiho Assist

În viața cotidiană conflictele sunt omniprezente, de magnitudini și de tipuri diferite. Unele conflicte au un rol reglator și aduc beneficii părților implicate, însă pot fi și conflicte distructive. Înainte de a ajunge la beneficiile pe care le poate avea o persoană care gestionează adecvat un conflict este important să îl definim. În acest sens, definiția clasică precizează că un conflict este o neînțelegere, o ceartă, un dezacord.Citește mai mult...

Intoleranța la Incertitudine

 26.08.2020, Psiho Assist

Intoleranța incertitudinii a fost definită drept o caracteristică dispozițională care rezultă dintr-un set de păreri negative despre incertitudine și implicațiile acesteia. Intoleranța la incertitudine implică tendința de a reacționa negativ la nivel emoțional, cognitiv și comportamental la situații și evenimente incerte.Citește mai mult...

Disonanța cognitivă - influența asupra răspunsului la COVID – 19

 24.08.2020, Psiho Assist

Oamenii au dificultăți în a tolera disconfortul. Atunci când nu pot tolera, ignora sau evită situația care îl produce, vor acționa pentru reducerea nivelului disconfortului cât mai rapid, ceea ce poate însemna, uneori, angajarea în comportamente iraționale sau dezadaptative.Citește mai mult...

Cum gestionăm supra-implicarea și epuizarea emoțională

 19.08.2020, Psiho Assist

În domeniul asistenței medicale, contactul cu suferința umană este inevitabil. Empatizarea cu oamenii, compasiunea, valorile umaniste – reprezintă deseori o parte a motivației pentru alegerea unei profesii care implică ore lungi de muncă intensă, expunere sau chiar sacrificarea vieții personale, de familie sau sociale.Citește mai mult...

Simpatie și Empatie

 17.08.2020, Psiho Assist

Simpatia și empatia au semnificații diferite. Adesea, mulți oameni folosesc în mod incorect temenul de simpatie și cel de empatie. Această confuzie are ca rezultat un decalaj mare în înțelegerea lor și o incapacitate de a răspunde nevoilor umane reale.Citește mai mult...

Cum și de ce să fiu empatic cu mine

 12.08.2020, Psiho Assist

"Când reușim să fim blânzi cu noi, în mijlocul rușinii, este mult mai probabil să reușim, să ne conectăm, să experimentăm empatia." (Brené Brown). Când ne dăm seama că suntem doar oameni, la fel ca toți ceilalți, că merităm înțelegere și compasiune, la fel ca toți ceilalți, putem să spunem că suntem cu un pas mai aproape de auto-empatie. Pentru a ne apropia și mai mult, avem nevoie să admitem că facem greșeli, să trăim cu rușinea pe care o experimentăm când ne dăm seama că am greșit, să înțelegem și să admitem că asta face parte din experiența umanității.Citește mai mult...

Conducerea Empatică în Asistența Medicală

 10.08.2020, Psiho Assist

Empatia este capacitatea de a înțelege sau a simți ceea ce o altă persoană experimentează din cadrul lor de referință, capacitatea de a se pune în poziția altuia. Definițiile empatiei cuprind o gamă largă de stări emoționale. Tipurile de empatie includ empatia cognitivă, empatia emoțională (sau afectivă) și empatia somatică.Citește mai mult...

Sindromul Burnout

 05.08.2020, Psiho Assist

Burnout-ul este un sindrom conceptualizat ca rezultat al stresului cronic la locul de muncă, care nu a fost gestionat cu succes. Burnout-ul este o pierdere totală a motivației și a energiei fără niciun semn de ușurare. Și deși odată a fost folosit doar pentru a face referire la extremele tratate de profesioniștii din domeniul sănătății, polițiști, pompieri și cei care se ocupă de traume și servicii umane, astăzi, burnout-ul la locul de muncă îi afectează pe toți.Citește mai mult...

Empatia

 03.08.2020, Psiho Assist

Abilitatea de a înțelege sentimentele și preocupările altuia, sesizarea diferețelor în care oamenii simt și gândesc viața, precum și abordarea unor situații din perspectiva celuilalt, fără însă a ne identifica cu aceasta sau a pierde condiția de ca și cum, reprezintă cheia inteligenței noastre emoționale. Fiecare dintre noi avem posibilitatea de a ne pune în pielea celuilalt, de a pătrunde cognitiv și emoțional în spațiul intim al unei alte persoane, avem capacitatea de a simți și înțelege ce trăiește cealaltă persoană.Citește mai mult...

Bariere în manifestarea empatiei

 29.07.2020, Psiho Assist

Conștientizarea modului în care mintea umană tinde să funcționeze este esențială mai ales în domeniile care implică lucrul cu oamenii, sau în cele în care expunerea la durere, suferință, stress și, uneori indirect, la traume, nu poate fi evitată. Profesia de asistent medical presupune această încărcătură multiplă, astfel încât empatia și compasiunea față de pacienți, dar și față de sine, sunt resurse care contribuie nu doar la actul profesional, ci și la propria sănătate psihică.Citește mai mult...

Repere în comunicarea cu persoane cu deficiențe de auz

 27.07.2020, Psiho Assist

omunicarea eficientă implică eforturile și abilitățile tuturor persoanelor implicate în conversație. Atunci când o persoană are o deficiență de auz, pentru a asigura transmiterea și înțelegerea corectă a mesajelor, eforturile sale trebuie susținute și de interlocutor.Citește mai mult...

Comunicarea cu Persoanele cu Hipertensiune

 22.07.2020, Psiho Assist

Hipertensiunea arterială, cunoscută și sub denumirea de tensiune arterială ridicată sau crescută, este definită și ca o creștere tranzitorie (de scurtă durată) sau cronică a tensiunii arteriale. Această creștere poate duce la leziuni cardiovasculare. Hipertensiunea arterială este, de obicei, o afecțiune cronică care de-a lungul anilor provoacă treptat dauneCitește mai mult...

Profilul psihocomportamental și comunicarea cu pacientul cardiovascular

 20.07.2020, Psiho Assist

De-a lungul vieții unele persoane și-au construit o imagine negativă despre sine, respect și stimă față de propria persoană scăzute, limitându-și interacțiunile sociale din teama de a nu fi respinse, însă pentru că își doresc a fi plăcuți celor din jur își maschează emoțiile.Citește mai mult...

Aspecte generale privind comunicarea cu pacienții cu dizabilități

 15.07.2020, Psiho Assist

Persoana cu dizabilitate este acea persoană care are anumite deficienţe de ordin senzorial, fizic, mental sau intelectual, la care se adaugă efectele deseori negative ale percepției sociale asupra lor, ale mediului ambiant neadecvat nevoilor, ale sistemelor de acordarea a unor servicii care nu iau în considerare limitarea oportunitatilor. Așadar, dizabilitatea nu ține doar de gradul de afectare a persoanei, ci și de mediul fizic și social, care contribuie la adâncirea problemelor, lipsa resurselor și marginalizarea persoanelor cu dizabilități. Acest lucru înseamnă că există lucruri care pot fi făcute pentru a facilita incluziunea și reduce stigma din jurul conceptului de dizabilitate, iar practicarea unui mod de comunicare adecvat este unul dintre ele.Citește mai mult...

Comunicarea cu pacienții cu dizabilități psihice

 13.07.2020, Psiho Assist

Uneori comunicarea cu pacienții cu dizaibilități psihice poate fi dificilă din cauza manifestărilor specifice bolii, precum interpretativitate, idei paranoide, labilitate emoțională, așteptări negative ca urmare a unor experiențe negative în relația cu spitalizările anterioare, agresivitate și heteroagresivitate. Din fericire, există modalități pozitive de a comunica cu aceștia în vederea administrării tratamentelor și/sau procedurilor medicale.Citește mai mult...

Imunitatea – o colaborare între corp, minte și spirit

 12.07.2020, Psiho Assist

Acum mai mult decât oricând, tema imunității este de actualitate pentru cercetători în domeniul psiho-neuro-imunologiei, cu aplicații generoase în promovarea unui stil de viață sănătos, prevenirea și tratamentul afecțiunilor psihice, sănătatea în muncă și gestionarea stresului, precum și abordarea dinspre minte înspre corp a bolilor și susținerea procesului de vindecare sau de recuperare a pacienților cu diferite afecțiuni prin coroborarea tratamentului medicamentos cu strategii psihoterapeutice validate științificCitește mai mult...

Comunicarea cu pacientul cu dificultăți de vorbire

 08.07.2020, Psiho Assist

Comunicarea este una dintre cele mai importante unelte pe care le avem pentru a oferi servicii de îngrijire de calitate. Avem nevoie de comunicare pentru a afla care sunt problemele cu care pacientul se confruntă, pentru a determina care sunt nevoile, pentru a evalua impactul intervenției și a stabili un plan pentru viitor. Avem nevoie de comunicare pentru a susține colaborarea în echipă, pentru a transmite informațiile relevante către superiori, pentru a obține detalii relevante și a implica familia în procesul de îngrijire, atunci când situația o impune.Citește mai mult...

Comunicarea cu Persoanele cu Pierderi de Vedere

 06.07.2020, Psiho Assist

Deficiența vizuală, cunoscută și sub denumirea de pierdere a vederii, este o capacitate scăzută de a vedea până la un grad care provoacă probleme care nu pot fi remediate prin mijloace obișnuite, cum ar fi ochelarii. Accesarea informațiilor vizuale este un avantaj semnificativ pentru dezvoltarea abilităților socio-emoționale. Persoanele cu deficiențe de vedere au acces limitat la ceea ce se întâmplă în jurul lor și au acces la experiențe din ce în ce mai puțin consistente pentru a-și dezvolta competența socială.Citește mai mult...

Recomandări privind comunicarea cu pacienții adulți cu dizabilităţi intelectuale

 01.07.2020, Psiho Assist

Este posibil ca pacienții adulți cu dizabilități intelectuale să fie mai afectați în această perioadă și de aceea anumite comportamente pot îngreuna intervențiile medicale necesare. Printre manifestări se numără agitația psihomotorie, mutismul, stereotipiile de comportament, privirea pierdută.Citește mai mult...

Comunicarea cu Persoanele cu Mobilitate Limitată

 29.06.2020, Psiho Assist

Mobilitatea limitată se referă la incapacitatea unei persoane de a folosi una sau mai multe dintre extremitățile sale sau lipsa de forță pentru a merge, a apuca sau a ridica obiecte. Poate fi utilizat un scaun cu rotile, cârje sau un cărucior pentru a ajuta mobilitatea.Citește mai mult...

Empatia în serviciile medicale, echilibru între emoție și rațiune

 24.06.2020, Psiho Assist

Empatia de care echipa medicală dă dovadă este asociată, conform mai multor studii, atât cu un nivel ridicat de satisfacție al pacientului cât și cu o mai bună și rapidă recuperare a acestuia.Citește mai mult...

Comunicarea cu pacienții cu vârste fragede

 22.06.2020, Psiho Assist

Pentru un copil, a ști că merge la spital poate fi un lucru traumatizant. Acesta poate dezvolta o stare de anxietate, care se exprimă prin a plânge, a tremura sau alte manifestări, care sunt normale pentru vârsta acestuia. De aceea, copilul trebuie sa fie pregătit, poate chiar și de părinți, înaintea ajungerii la spital. Stresul prin care micuțul trece in aceste momente trebuie stăpânit în special prin comunicare, prin a i se oferi motivul pentru care este acolo și prin a i se răspunde la toate întrebările.Citește mai mult...

Aspecte generale privind comunicarea cu pacienții de COVID-19

 17.06.2020, Psiho Assist

Cel mai important lucru în tratamentul pacienților de COVID-19 este felul în care cadrele medicale comunică cu aceștia, deoarece un astfel de diagnostic poate avea un impact emoţional semnificativ. Puteţi găsi mai jos câteva modalitaţi prin care această comunicare cu pacienţii se poate efectua eficient.Citește mai mult...

Repere în comunicarea cu pacientul cu atac de panică

 15.06.2020, Psiho Assist

Asistentul medical, indiferent de contextul în care își desfășoară activitatea, se confruntă cu situații în care este nevoie să acorde suport persoanelor care au atacuri de panică. Stabilirea unei relații de încredere și respect cu pacientul este un obiectiv general al profesiei de asistent medical iar, în cazul pacientului cu atac de panică, am putea spune chiar esențial.Citește mai mult...

Modele ale comunicării cu pacientul în asistența medicală. Modelul linear si Modelul tranzacțional

 10.06.2020, Psiho Assist

În munca de zi cu zi, comunicarea reprezintă mijlocul esențial prin care asistentul medical culege informațiile relevante, indispensabile adaptării actului profesional la nevoile pacientului. În plus, beneficiile unei comunicări adecvate se pot vedea în gradul mai ridicat de satisfacție al pacientului și în schimbări pozitive la nivelul stării de sănătate. Pacienții care beneficiază de o comunicare adecvată vor înțelege mai bine problemele care îi afectează și măsurile care se iau pentru recuperarea lor, fiind mai cooperanți și mai în măsură să anunțe personalul atunci când ceva nu are efect sau când starea lor se înrăutățește.Citește mai mult...

Tehnică de respirație

 08.06.2020, Psiho Assist

Respirația este un proces indispensabil vieții care, de obicei, se întâmplă în mod automat. Când inspirăm, oxigenul, atât de necesar funcționării optime a organismului, pătrunde în corp și, când expirăm, se eliberează dioxid de carbon.Citește mai mult...

Pauza de 3 minute

 03.06.2020, Psiho Assist

În vâltoarea evenimentelor, asistenții medicali dau tot ce au mai bun pentru a îngriji pacienți de toate vârstele, lăsând deoparte de cele mai multe ori chiar propriile nevoi. Sunt zile în care nu este timp pentru o pauză decentă. Iar uneori, zilele de acest fel se țin lanț. Pentru a avea grijă de tine poți încerca un exercițiu meditativ de 3 minute.Citește mai mult...

Grounding

 01.06.2020, Psiho Assist

Se întâmplă frecvent ca în perioada pandemiei să te confrunți cu potențiali stresori, precum ore de muncă peste program, gânduri, îngrijorări, discuții și toate acestea să își pună amprenta asupra stării tale de bineCitește mai mult...

Anxietatea

 27.05.2020, Psiho Assist

Anxietatea este o stare puternică de neliniște care iți crează un sentiment de nesiguranță și pesimism. Aceasta apare în urma unor factori, spre exemplu stresul, și crește semnificativ în situații de criză. Anxietatea și stresul cresc proporțional, cu cât mai mult se mărește nivelul de stres, cu atât și anxietatea evoluează.Citește mai mult...

Modalități de a gestiona stresul

 25.05.2020, Psiho Assist

Stresul și suprasolicitarea își fac simțită prezența din ce în ce mai des în viața noastră în ultimii ani și, în contextul actual al pandemiei, putem spune că este o adevărată provocare de a ne adapta și face față tuturor schimbărilor și incertitudinii.Citește mai mult...

Stres. Factori și reacții

 20.05.2020, Psiho Assist

Implicațile psihologice ale schimbărilor petrecute în ultimele luni în România se reflectă asupra fiecărei persoane, îndeosebi asupra asistenților medicali, care se confruntă cu o varietate de factori stresori. Este important să recunoaștem că stresul este o stare, nu o boală, care poate fi experimentată ca urmare a unei expuneri la o gamă largă de stimuli.Citește mai mult...

Strategii Generale de Coping în Situații de Stres

 19.05.2020, Psiho Assist

Sursele stresului in viața dumneavoastră pot rezulta din activitațile zilnice, evenimentele majore din viață, interiorul nostru sau mediul profesional, riscul sau incertitudinea și necunoscutul. Schimbarea este și ea o sursă majoră de stres.Citește mai mult...

Informații

imagine

Dragi colegi,

Asistenții medicali generaliști, moașele și asistenții medicali sunt expuși frecvent la diverși factori de stres, pentru care în regim obișnuit, au dezvoltat strategii de gestionare.

Cu toate acestea, situația de urgență, cauzată de răspândirea noului tip de coronavirus, accentuează nevoia de mobilizare pe termen lung a tuturor resurselor fizice si psihice, astfel încât strategiile obișnuite ale persoanei de a face față stresului profesional pot fi insuficiente.

De aceea Ordinul Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România, filiala București, a decis organizarea și lansarea Serviciului de suport și consiliere psihologică telefonică și on line - Psiho Assist, începând cu data de 06.05.2020.

Citește mai mult...

Vreau să știu despre...


EMC

Politica privind datele personale