Comunicarea cu pacienții cu vârste fragede

Pentru un copil, a ști că merge la spital poate fi un lucru traumatizant. Acesta poate dezvolta o stare de anxietate, care se exprimă prin a plânge, a tremura sau alte manifestări, care sunt normale pentru vârsta acestuia. De aceea, copilul trebuie sa fie pregătit, poate chiar și de părinți, înaintea ajungerii la spital. Stresul prin care micuțul trece in aceste momente trebuie stăpânit în special prin comunicare, prin a i se oferi motivul pentru care este acolo și prin a i se răspunde la toate întrebările.

Cadrele medicale care lucrează cu copii se vor adapta pentru a fi pe placul celor mici. Respectul pentru pacienți, indiferent de vârsta lor, are un rol important în a crea o relație de încredere cu ei, iar empatia va aduce relația între cadrul medical și copil la un nivel de cooperare și va crea o atmosferă mai plăcută pentru cel mic.

Mai jos găsiți câteva modalități de a îi ajuta pe cei mici să se simtă în siguranță în prezența cadrelor medicale:

  • să se coboare fizic la nivelul lor
  • să folosească un limbaj pe care și ei îl înțeleg
  • să asemene diferite jucării cu echipamentul medical
  • să poarte uniformă mai viu colorată
  • să se prezinte pe el înainte
  • să le zâmbească în permanență
  • să folosească un ton calm
  • să accepte și să ceară ca părinții să îi fie alături
  • să trateze toată interacțiunea ca și când ar fi un joc

Toate acestea vor avea ca rezultat scăderea anxietății lui, îl vor ajuta să coopereze pentru realizarea procedurilor necesare și vor face comunicarea să fie mai constructivă și mai eficientă.

Serviciul de suport și consiliere psihologică telefonică este disponibil tuturor asistenților medicali generaliști, moașelor și asistenților medicali din București. Pentru mai multe detalii privind programul de consiliere ne puteți scrie la psihoassist@oammrbuc.ro sau puteți accesa PSIHO-ASSIST: Serviciul de suport și consiliere psihologică telefonică și online pentru membrii OAMGMAMR filiala București

Suntem alături de voi!