Comunicarea cu Persoanele cu Pierderi de Vedere

Deficiența vizuală, cunoscută și sub denumirea de pierdere a vederii, este o capacitate scăzută de a vedea până la un grad care provoacă probleme care nu pot fi remediate prin mijloace obișnuite, cum ar fi ochelarii. Accesarea informațiilor vizuale este un avantaj semnificativ pentru dezvoltarea abilităților socio-emoționale. Persoanele cu deficiențe de vedere au acces limitat la ceea ce se întâmplă în jurul lor și au acces la experiențe din ce în ce mai puțin consistente pentru a-și dezvolta competența socială.

Recomandări generale pentru comunicarea cu toate persoanele cu dizabilități:

  • Evitați să fiți conștienți de voi cu privire la modul în care utilizați o formulare, cum ar fi „Vedeți ce vreau să spun?” atunci când vorbiți cu cineva cu deficiențe de vedere.
  • Atunci când comunicați cu o persoană cu dizabilități, este important să luați măsuri pentru a asigura utilizarea strategiilor de comunicare eficiente.
  • Referiți-vă la persoanele cu dizabilități ca “persoană cu o dizabilitate” ci nu ca “handicapat”, trebuie sa îi faceți să înțeleagă că îi vedeți și pe ei ca o persoana ca oricare alta.

Recomandări pentru comunicarea cu pacienții cu pierderi de vedere:

  • Explicați când părăsiți mediul pentru a informa persoana cu care conversați de această schimbare.
  • Când oferiți indicații, fiți cât se poate de specific, adică „stânga aproximativ 10 metri” sau „dreapta 2 metri”. Folosiți indicii de ceas, dacă persoana este obișnuită cu această tehnică: „Ușa este la ora 10”.
  • Identificați-vă când vă apropiați de o persoană care are o vedere scăzută sau este oarbă. Prezentați pe oricine este cu dumneavoastră în fața persoanei cu pierderi de vedere.
  • Dacă persoana folosește ochelari, asigurați-vă că aceștia sunt ușor disponibili pentru persoana respectivă și că aceasta îi folosește.
  • Când vă oferiți să ajutați pe cineva cu pierderi de vedere, permiteți persoanei să vă ia brațul, puteți face asta în timp ce purtați mănuși si respectați masurile de siguranță împotriva virusului COVID-19. Când asistați persoana către un scaun cu rotile, așezați mâna persoanei pe spătarul sau brațul scaunului.
  • Nu mângâiați și nu distrageți în alt fel câinele însoțitor al persoanei, cu excepția cazului în care proprietarul v-a dat permisiunea de a face acest lucru.
  • Atinge ușor brațul persoanei atunci când vorbești cu aceasta, astfel încât aceasta să știe cu cine vorbești înainte de a începe, această strategie va trebui adaptată la măsurile de siguranță împotriva virusului COVID-19.
  • Fiți față în față cu această persoană și vorbiți direct cu ea. Folosiți un ton normal al vocii (evitați să strigați).

Serviciul de suport și consiliere psihologică telefonică este disponibil tuturor asistenților medicali generaliști, moașelor și asistenților medicali din București. Pentru mai multe detalii privind programul de consiliere ne puteți scrie la psihoassist@oammrbuc.ro sau puteți accesa PSIHO-ASSIST: Serviciul de suport și consiliere psihologică telefonică și online pentru membrii OAMGMAMR filiala București

Suntem alături de voi!

Informații

imagine

Dragi colegi,

Asistenții medicali generaliști, moașele și asistenții medicali sunt expuși frecvent la diverși factori de stres, pentru care în regim obișnuit, au dezvoltat strategii de gestionare.

Cu toate acestea, situația de urgență, cauzată de răspândirea noului tip de coronavirus, accentuează nevoia de mobilizare pe termen lung a tuturor resurselor fizice si psihice, astfel încât strategiile obișnuite ale persoanei de a face față stresului profesional pot fi insuficiente.

De aceea Ordinul Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România, filiala București, a decis organizarea și lansarea Serviciului de suport și consiliere psihologică telefonică și on line - Psiho Assist, începând cu data de 06.05.2020.

Citește mai mult...

Vreau să știu despre...


EMC

Politica privind datele personale