Comunicarea cu pacienții cu dizabilități psihice

Uneori comunicarea cu pacienții cu dizaibilități psihice poate fi dificilă din cauza manifestărilor specifice bolii, precum interpretativitate, idei paranoide, labilitate emoțională, așteptări negative ca urmare a unor experiențe negative în relația cu spitalizările anterioare, agresivitate și heteroagresivitate. Din fericire, există modalități pozitive de a comunica cu aceștia în vederea administrării tratamentelor și/sau procedurilor medicale. Mai jos sunt prezentate câteva modalități prin care puteți îmbunățăți comunicarea:

  • Folosind bunele maniere pacienții se vor simți respectați.
  • Vorbiți direct, blând, clar și simplu așa cum ați face-o cu altcineva.
  • Folosind un ton prietenos, dar profesional pacienții vor simți că vă pasă de ei și vor recunoaște că nu îi tratați cu superiortate, iar profesionalismul le va da încredere.
  • Când vorbiți mențineți contactul vizual pentru a înțelege că sunteți deschiși, cinstiți și îi priviți fără superioritate.
  • Ascultați cu atențe și așteptați să termine, iar dacă este necesar, clarificați ceea ce a spus pacientul.
  • Fiți răbdători, flexibili și susținători, încercați să le validați sentimentele și că le înțelegeți suferința. Este important ca ei să știe că vă pasă cum se simt
  • Cereți clarificări, dacă este nevoie pentru a evita neînțelegerile și rugați pacienții să repete.
  • Respectați spațiul personal al pacienților! Explicați mai întâi procedura/tratamentul care urmează, câștigați-le încrederea și apoi cereți confirmarea de a vă apropia.
  • Răspundeți cu empatie! Empatia îi va ajuta pe pacienți să depășească anumite situații și să rămână calmi.
  • Fiți conștienți de limbajul corpului. De preferat să mențineți o postură bună, spatele drept, brațele pe lângă corp, expresie facială neutră sau zâmbet prietenos.
  • Evitați atingerea, dacă nu este necesară! Atingeți pacienții doar dacă aveți permisiunea sau este necesar pentru tratament, deoarece pot deveni anxioși sau supărați atunci când sunt atinși.
  • Nu faceți amenințări! Este ineficient să le spuneți pacienților că lucrurile se pot agrava și de cele mai multe ori devin mai agresivi.
  • Nu mințiți pacienții pentru a obține conformitatea! Minciuna poate produce opoziție puternică, ca urmare a neîncrederii.
  • Implicați aparținătorii, dacă este necesar deoarece unii pacienții pot avea răspuns pozitiv la tratament în prezența rudelor.

Serviciul de suport și consiliere psihologică telefonică este disponibil tuturor asistenților medicali generaliști, moașelor și asistenților medicali din București. Pentru mai multe detalii privind programul de consiliere ne puteți scrie la psihoassist@oammrbuc.ro sau puteți accesa PSIHO-ASSIST: Serviciul de suport și consiliere psihologică telefonică și online pentru membrii OAMGMAMR filiala București

Suntem alături de voi!

Informații

imagine

Dragi colegi,

Asistenții medicali generaliști, moașele și asistenții medicali sunt expuși frecvent la diverși factori de stres, pentru care în regim obișnuit, au dezvoltat strategii de gestionare.

Cu toate acestea, situația de urgență, cauzată de răspândirea noului tip de coronavirus, accentuează nevoia de mobilizare pe termen lung a tuturor resurselor fizice si psihice, astfel încât strategiile obișnuite ale persoanei de a face față stresului profesional pot fi insuficiente.

De aceea Ordinul Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România, filiala București, a decis organizarea și lansarea Serviciului de suport și consiliere psihologică telefonică și on line - Psiho Assist, începând cu data de 06.05.2020.

Citește mai mult...

Vreau să știu despre...


EMC

Politica privind datele personale