Comunicarea cu Persoanele cu Hipertensiune

Hipertensiunea arterială, cunoscută și sub denumirea de tensiune arterială ridicată sau crescută, este definită și ca o creștere tranzitorie (de scurtă durată) sau cronică a tensiunii arteriale. Această creștere poate duce la leziuni cardiovasculare. Hipertensiunea arterială este, de obicei, o afecțiune cronică care de-a lungul anilor provoacă treptat daune. În aceste situații, hipertensiunea arterială poate provoca: pierderea memoriei, schimbări de personalitate, concentrarea problemelor, iritabilitate sau pierderea progresivă a cunoștinței.

Persoanele diagnosticate cu tensiune arterială crescută au fost găsite cu niveluri de norepinefrină crescute, această substanță este ascociată cu reacția “luptă sau fugi” (“fight or flight”). Aceste persoane sunt constant în stare de alertă, funcționează la o viteză mare și gata să își înfrunte competiția. Această condiție cauzează o activitate intensă a sistemului nervos simpatic. Tipul psihocomportamental A reprezintă definiția omului ambițios și mânat de o competitivitate excesivă. Persoanele din această categorie se implică în multe activități simultan, se confruntă cu sarcini complexe sau acceptă posturi de conducere cu responsabilități ridicate. Caracteristici specifice acestora sunt competitivitatea, graba și ostilitatea. Pentru a comunica efectiv cu persoanele cu tip psihocomportamental A, va trebui să folosim următoarele tehnici:

  • Vorbiți cu ei pe un ton calm si liniștitor.
  • Folosiți un limbaj clar și simplu.
  • Fiți răbdător, flexibil și susținător.
  • Fiți amabil și deschis în discuție.
  • Încercați să îndepliniți solicitările persoanei.
  • Fiți atenți la limbajul corpului pentru a observa dacă ceva le cauzează anxietate.
  • Ascultați cu atenție toate argumentele pe care această persoană le face.
  • Fiți empatici pentru a vă conecta cu această persoană și pentru a nu le crea anxietate.

Serviciul de suport și consiliere psihologică telefonică este disponibil tuturor asistenților medicali generaliști, moașelor și asistenților medicali din București. Pentru mai multe detalii privind programul de consiliere ne puteți scrie la psihoassist@oammrbuc.ro sau puteți accesa PSIHO-ASSIST: Serviciul de suport și consiliere psihologică telefonică și online pentru membrii OAMGMAMR filiala București

Suntem alături de voi!

Informații

imagine

Dragi colegi,

Asistenții medicali generaliști, moașele și asistenții medicali sunt expuși frecvent la diverși factori de stres, pentru care în regim obișnuit, au dezvoltat strategii de gestionare.

Cu toate acestea, situația de urgență, cauzată de răspândirea noului tip de coronavirus, accentuează nevoia de mobilizare pe termen lung a tuturor resurselor fizice si psihice, astfel încât strategiile obișnuite ale persoanei de a face față stresului profesional pot fi insuficiente.

De aceea Ordinul Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România, filiala București, a decis organizarea și lansarea Serviciului de suport și consiliere psihologică telefonică și on line - Psiho Assist, începând cu data de 06.05.2020.

Citește mai mult...

Vreau să știu despre...


EMC

Politica privind datele personale