Conducerea Empatică în Asistența Medicală

Ce este empatia?

Empatia este capacitatea de a înțelege sau a simți ceea ce o altă persoană experimentează din cadrul lor de referință, capacitatea de a se pune în poziția altuia. Definițiile empatiei cuprind o gamă largă de stări emoționale. Tipurile de empatie includ empatia cognitivă, empatia emoțională (sau afectivă) și empatia somatică.

De ce contează pentru noi să înțelegem nevoile altora?

La prima vedere, acest lucru poate părea altruistic, dar există beneficii tangibile care se obțin din a vă face timp pentru a înțelege de ce au nevoie cei din jurul vostru, în plus față de ceea ce percepeți că este necesar. Într-adevăr, liderii care își fac timp pentru a înțelege nevoile angajaților lor, le pot oferi sprijinul necesar pentru a face față provocărilor sau problemelor care îi pot împiedica să își atingă obiectivele.

Prin înțelegerea și oferirea angajaților a ceea ce au nevoie pentru a avea succes, liderii pot construi un sentiment de încredere, consolidând astfel relațiile pe care le au cu angajații lor și, în consecință, relațiile pe care angajații le au unul cu celălalt, ceea ce duce la o mai mare colaborare și o productivitate îmbunătățită.

Aptitudinile unui lider empatic:

  • Abilități de comunicare:

    Un ascultător activ și angajat este atent la limbajul și subtextul corporal care însoțește interacțiunile verbale. Pentru a construi raportul și a vă apropia de rezultatele dorite, este nevoie să fiți un ascultător activ. Eliminați distragerile, oferiți contact vizual, nu întrerupeți ci parafrazați ceea ce ați auzit pentru a vă asigura că le-ați interpretat corect sensul.

  • A oferi o mână de ajutor:

    Pentru a construi raporturi cu echipa dumneavoastră și pentru ca aceasta să vă sprijine în atingerea obiectivelor dumneavoastră, trebuie să fiți pregătit să o ajutați.

  • Construirea relațiilor puternice:

    Arătați-vă interesul față de viața oamenilor pe care doriți să-i conduceți. Este mai ușor să arătați empatie dacă știti detalii despre viața oamenilor cu care vorbiți.

Motivele lipsei de empatie la locul de muncă:

  • Demonstrarea empatiei este grea; este nevoie de timp și efort pentru a arăta înțelegere.
  • Nu este întotdeauna ușor să înțelegeți în ce fel un angajat gândește sau cum se simte în legătură cu o situație.
  • Înseamnă a-i pune pe ceilalți înaintea dumneavoastră, ceea ce poate fi o provocare în ziua de azi având in vedere că locul de muncă este mult mai competitiv acum.
  • Multe organizații se concentrează pe realizarea obiectivelor, indiferent de ce se va întâmpla angajaților.

Beneficiile Conducerii Empatice:

  • Un stil empatic de conducere vă ajută să înțelegeți nevoile colegilor dumneavoastră mai bine. Acest lucru vă permite să preveniți și să gestionați problemele înainte de a se produce.
  • O comunicare mai eficientă promovează împărtășirea feedback-ului util.
  • Conștientizarea problemelor cu care diferite persoane se pot confrunta vă permite să oferiți îndrumare și sprijin.
  • Raportați și aveți încredere în cadrul echipei dumneavoastră.

Serviciul de suport și consiliere psihologică telefonică este disponibil tuturor asistenților medicali generaliști, moașelor și asistenților medicali din București. Pentru mai multe detalii privind programul de consiliere ne puteți scrie la psihoassist@oammrbuc.ro sau puteți accesa PSIHO-ASSIST: Serviciul de suport și consiliere psihologică telefonică și online pentru membrii OAMGMAMR filiala București

Suntem alături de voi!