Etapele conflictului

Conflictul este o relație în care fiecare parte percepe scopurile, valorile, interesele și conduita celeilalte persoane ca opuse celor ale sale. Aproape toate conflictele trec printr-o perioadă de creștere și descreștere a intensității lor. Acest ciclu este un răspuns dinamic la acțiunile și reacțiunile părților.

Pentru a înțelege și a manageria mai bine un conflict, trebuie să analizăm etapele lui:

  • debutul: faza în care un conflict iese din starea de latență și devine manifest prin simple neînțelegeri. Pot apărea divergențe minore care necontrolate la timp pot degenera în conflicte reale.
  • confruntarea: faza în care tensiunea interacțiunii este crescută. Acest moment este foarte important deoarece apare nevoia unei soluții raționale. Modul de gestionare a acestei etape își va pune amprenta asupra evoluției conflictului. Creșterea, escaladarea conflictului sau rezolvarea lui se hotărăște în această etapă.
  • creșterea: are loc atunci când părțile își intensifică acțiunile de urmărire a scopurilor lor. Creșterea poate fi văzută în forme diferite, însă de obicei implică anumite acțiuni ostile îndreptate către o altă parte. În această etapă se ajunge la escaladarea agresivității argumentelor, părțile tind să înlocuiască acțiunile raționale cu acțiuni iraționale, chiar violente.
  • polarizarea: are loc atunci când toate aspectele relațiilor dintre părți încep să se destrame. Dacă se ajunge în această etapă înseamnă că acel conflict este distructiv, contactul dintre părți descrește, iar comunicarea devine încordată. De obicei, această situație este însoțită și de creșterea numărului de rezultate problematice.

Rezolvarea conflictelor se poate face mai ușor în faza de debut sau confruntare, fiind de preferat evitarea factorilor care duc la escaladare conflictelor, respectiv creșterea sau polarizarea.

Atunci când observați că un conflict escaladează (de ex.: ton ridicat, acuze, injurii) puteți lua distanță și timp de liniștire, asigurând persoana că doriți să rezolvați conflictul, atunci când discuțiile pot fi purtate într-o manieră respectuoasă.

Serviciul de suport și consiliere psihologică telefonică este disponibil tuturor asistenților medicali generaliști, moașelor și asistenților medicali din București. Pentru mai multe detalii privind programul de consiliere ne puteți scrie la psihoassist@oammrbuc.ro sau puteți accesa PSIHO-ASSIST: Serviciul de suport și consiliere psihologică telefonică și online pentru membrii OAMGMAMR filiala București

Suntem alături de voi!

Informații

imagine

Dragi colegi,

Asistenții medicali generaliști, moașele și asistenții medicali sunt expuși frecvent la diverși factori de stres, pentru care în regim obișnuit, au dezvoltat strategii de gestionare.

Cu toate acestea, situația de urgență, cauzată de răspândirea noului tip de coronavirus, accentuează nevoia de mobilizare pe termen lung a tuturor resurselor fizice si psihice, astfel încât strategiile obișnuite ale persoanei de a face față stresului profesional pot fi insuficiente.

De aceea Ordinul Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România, filiala București, a decis organizarea și lansarea Serviciului de suport și consiliere psihologică telefonică și on line - Psiho Assist, începând cu data de 06.05.2020.

Citește mai mult...

Vreau să știu despre...


EMC

Politica privind datele personale