Reguli și principii în comunicarea cu pacienții

Comunicarea este pur și simplu actul de transfer al informațiilor dintr-un loc in altul, sau de la o persoană la alta. Fiecare comunicare implică cel puțin un expeditor, un mesaj și un destinatar. Acest lucru poate părea simplu, dar comunicarea este de fapt un subiect foarte complex. Transmiterea mesajului de la expeditor la destinatar poate fi afectată de o gamă largă de lucruri. Acestea includ emoțiile, situația culturală, mediul folosit pentru a comunica și chiar și locația. Complexitatea este motivul pentru care abilitățile de comunicare bune sunt considerate atât de dezirabile de către angajatorii din întreaga lume: o comunicare precisă, eficientă și lipsită de ambiguitate este de fapt extrem de grea.

Regulile de bază ale comunicării:

E în regulă să spuneți și "nu":

Este eficient să puneți întrebări când nu ați înțeles ceva sau să dați răspunsuri negative, atâta timp cât acestea sunt ferme și politicoase. Nu acceptați să faceți favoruri care contravin regulilor, dar refuzați într-un mod manierat.

Comunicați eficient:

Un emițător eficient își înțelege audiența, își alege un canal de comunicare adecvat, își onorează mesajul pentru acest anumit canal și codifică mesajul în mod eficient pentru a reduce neînțelegerea din partea receptorului. De asemenea, un emițător bun va căuta feedback de la destinatar pentru a se asigura că mesajul este înțeles și va încerca să corecteze orice neînțelegere sau confuzie cât mai rapid și curând posibil. Receptorii pot folosi tehnici precum clarificarea, ca modalități eficiente de a se asigura că mesajul transmis a fost înțeles corect.

Aveți grijă la ținuta profesională:

Adoptați o ținută decentă și fiți curat și îngrijit. Încrederea pacienților în asistenții medicali crește semnificativ când aceștia sunt politicoși în exprimare și arată decent. Nu adoptați un stil ostentativ pentru că asta poate face pacientul să își piardă încrederea în dumneavoastră și să îl îndepărtați, făcându-l să își diminueze dorința de a comunica cu dumneavoastră.

Comunicați cu respect

În comunicarea eficientă este esențial să fiți politicoși, empatici, cu bun simț și să demonstrați înțelegere. Respectându-i pe ceilalți vă respectați și pe dumneavoastră. Aceasta se aplică indiferent de unde lucrați sau cu cine comunicați. Majoritatea disputelor care apar la locul de muncă sunt din cauza problemelor de comunicare, pe axarea asupra modului în care se comunică și mai puțin asupra substratului, emoțiilor și mesajului.

Principiile fundamentale ale comunicării eficiente:

Puneți întotdeauna pacienții pe primul loc:

A pune pacienții pe primul loc schimbă totul. Începeți conversația cu pacienții, făcându-vă timp să vă prezentați și spuneți-le cum aveți de gând să aveți grijă de ei. Zâmbiți și folosiți o voce calmă și primitoare. Oferiți confort atunci când au nevoie. Arătați întotdeauna respect față de pacienții dumneavoastră. A înțelege cine sunt pacienții ca indivizi vă va ajuta să vă conectați cu ei și îi va face pe pacienți să se simtă mai confortabil în timp ce primesc îngrijiri și tratament. Aceste abordări pot face pacienții să se simtă cu adevărat îngrijiți și pot îmbunătăți relațiile.

Exersați ascultarea activă:

Ascultarea activă este o parte importantă a comunicării. Aceasta necesită ascultare pentru a înțelege conținutul, intenția și sentimentul vorbitorului. Ascultarea activă implică acordarea atenției la ceea ce spun pacienții și permițându-le să termine fără judecată și întrerupere. Parafrazarea sau ecoul din nou asupra a ceea ce tocmai au spus și menținerea contactului vizual sunt, de asemenea, elemente cheie ale ascultării active. În sfârșit, acordați atenție indiciilor lor non-verbale, precum expresia facială, gesturile și contactul vizual. Aceste abilități pot îmbunătăți satisfacția pacientului și pot crea încredere cu timpul.

Vorbește cu inima:

Comunicarea cu pacienții necesită mult timp. Onestitatea și sinceritatea sunt părți importante ale comunicării eficiente între cadrul medical și pacienții lor. Pentru a realiza o comunicare eficientă între asistentă si pacient, asistenții medicali trebuie să aibă o intenție sinceră de a înțelege ce preocupări au pacienții lor și să le arate amabilitate. Recunoașteți atitudinile pacienților și înțelegeți-le sentimentele. Puneți întotdeauna întrebări deschise pacienților, vorbiți încet și utilizați un limbaj mai simplu. Dacă pacientul are dificultăți în a înțelege informațiile, trebuie să clarificați sau să modificați instrucțiunile până când pacientul le poate pricepe. Puteți avea în vedere utilizarea materialelor scrise, cum ar fi fișe, notițe, grafice sau imagini pentru a demonstra ceea ce spuneți sau pentru a comunica într-un mod adaptat nevoilor pacienților.

Serviciul de suport și consiliere psihologică telefonică este disponibil tuturor asistenților medicali generaliști, moașelor și asistenților medicali din București. Pentru mai multe detalii privind programul de consiliere ne puteți scrie la psihoassist@oammrbuc.ro sau puteți accesa PSIHO-ASSIST: Serviciul de suport și consiliere psihologică telefonică și online pentru membrii OAMGMAMR filiala București

Suntem alături de voi!

Informații

imagine

Dragi colegi,

Asistenții medicali generaliști, moașele și asistenții medicali sunt expuși frecvent la diverși factori de stres, pentru care în regim obișnuit, au dezvoltat strategii de gestionare.

Cu toate acestea, situația de urgență, cauzată de răspândirea noului tip de coronavirus, accentuează nevoia de mobilizare pe termen lung a tuturor resurselor fizice si psihice, astfel încât strategiile obișnuite ale persoanei de a face față stresului profesional pot fi insuficiente.

De aceea Ordinul Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România, filiala București, a decis organizarea și lansarea Serviciului de suport și consiliere psihologică telefonică și on line - Psiho Assist, începând cu data de 06.05.2020.

Citește mai mult...

Vreau să știu despre...


EMC

Politica privind datele personale