Satisfacția în muncă a echipei de asistență medicală versus satisfacția pacientului

Sarcinile de serviciu ale echipei de asistență medicală sunt mari și deseori recunoașterea pentru o muncă bine făcută este minimă. În consecință, satisfacția la locul de muncă poate fi uneori scăzută în rândul membrilor echipei de asistență medicală din cauza nivelurilor ridicate de stres sau din cauza eforturilor de colaborare interprofesionale ineficiente. Totodată, burn-out-ul poate fi insidios și nu poate fi recunoscut suficient de devreme pentru a face o schimbare sau pentru a evita capcana prea obișnuită a uneia dintre cele mai satisfăcătoare profesii.

Există numeroase dovezi care sugerează că nemulțumirile echipei de asistență medicală au un impact direct asupra calității îngrijirii, a satisfacției și siguranței pacientului, ceea ce duce în cele din urmă la rezultate adverse. Statisticile indică faptul că un pacient mulțumit poate atrage către acelaşi serviciu încă alte trei persoane, iar un pacient nemulţumit poate îndepărta alţi unsprezece pacienţi.

Stă în puterea fiecăruia să evite și eventual să ajute la remedierea acestei probleme. Cum? Să dormi mai mult, să faci mișcare, să mănânci mai sănătos (stil de viață echilibrat), să înveți ceva nou (acceptarea provocărilor și a diversității), să te transferi într-un departament nou (cunoașterea opțiunilor alternative), să înveți să spui "nu" (conștiința de sine); să ai un sens, să ai un scop, să ai o atitudine pozitivă.

Scorurile de satisfacție ale pacienților sunt o măsură subiectivă a cât de bine sunt percepute îngrijirile oferite în cadrul unității de sănătate. S-a demonstrat științific faptul că un mediu profesional în care echipa de asistență medicală este mulțumită, implicată și fericită este resimțit rapid de pacient și familie. Acest lucru aduce beneficii tangibile asupra stării de sănătate, creează o experiență de calitate și influențează direct satisfacția pacienților.

Serviciul de suport și consiliere psihologică telefonică este disponibil tuturor asistenților medicali generaliști, moașelor și asistenților medicali din București. Pentru mai multe detalii privind programul de consiliere ne puteți scrie la psihoassist@oammrbuc.ro sau puteți accesa PSIHO-ASSIST: Serviciul de suport și consiliere psihologică telefonică și online pentru membrii OAMGMAMR filiala București

Suntem alături de voi!

Informații

imagine

Dragi colegi,

Asistenții medicali generaliști, moașele și asistenții medicali sunt expuși frecvent la diverși factori de stres, pentru care în regim obișnuit, au dezvoltat strategii de gestionare.

Cu toate acestea, situația de urgență, cauzată de răspândirea noului tip de coronavirus, accentuează nevoia de mobilizare pe termen lung a tuturor resurselor fizice si psihice, astfel încât strategiile obișnuite ale persoanei de a face față stresului profesional pot fi insuficiente.

De aceea Ordinul Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România, filiala București, a decis organizarea și lansarea Serviciului de suport și consiliere psihologică telefonică și on line - Psiho Assist, începând cu data de 06.05.2020.

Citește mai mult...

Vreau să știu despre...


EMC

Politica privind datele personale