Aspecte etice în asistența medicală

Comportamentul etic se caracterizează prin onestitate, corectitudine și echitate în relațiile interumane, profesionale și academice și în activități de cercetare și științifice. Comportamentul etic respectă demnitatea, diversitatea și drepturile indivizilor și grupurilor de oameni.

Probleme etice în sistemul de sănătate:

În fiecare zi, pacienții, familiile și profesioniștii din domeniul sănătății se confruntă cu decizii etice și legale. Aceste dileme dificile pot privi tratamente medicale, practici, managementul spitalelor și alte aspecte care apar în industria asistenței medicale. Problemele etice în domeniul asistenței medicale pot necesita un răspuns imediat, cum ar fi luarea deciziilor pentru pacienți atunci când nu sunt în măsură să o facă, sau pot implica o decizie prelungită, atent analizată, cum ar fi dezbaterea privind dreptul la avort sau sinuciderea asistată. Acțiunile întreprinse în probleme etice în domeniul asistenței medicale disting clar între ceea ce este corect și rău și, adesea, multe dintre acțiunile întreprinse astăzi pot avea efecte de durată asupra asistenței medicale în viitor.

Standardele profesionale sunt o modalitate de a oferi unele îndrumări cu privire la problemele etice, dar nu pot aborda fiecare problemă și nu pot aborda nuanțe îngrijorătoare, cum ar fi reconcilierea a două valori conflictuale.

1. Confidențialitatea pacientului:

Protecția informațiilor private despre pacienți este una dintre cele mai importante probleme etice și juridice din domeniul asistenței medicale. Conversațiile dintre un medic și un pacient sunt strict confidențiale, la fel ca și informațiile despre starea medicală a unei persoane. Prevederile specifice ale legii privind portabilitatea și responsabilitatea asigurărilor de sănătate sau HIPAA definesc exact ce informații pot fi comunicate și cui.

2. Transmiterea bolilor:

Recentul focar global al virusului Ebola a pus un accent nou pe dreptul furnizorilor de asistență medicală de a se proteja de bolile transmisibile, fie prin contact direct sau indirect cu un pacient infectat. Întrebări de ordin etic și juridic apar atunci când istoricul de sănătate al unui pacient nu este furnizat personalului medical.

3. Probleme la sfârșitul vieții:

Pacienții cu boli terminale pot avea dorințe specifice cu privire la felul în care își doresc să se termine viața lor. Familiile se pot lupta cu decizia de a pune capăt sprijinului de viață pentru o persoană dragă. Profesioniștii din domeniul sănătății și liderii clinici trebuie să fie pregătiți să se ocupe de problemele de sfârșit de viață, precum și de problemele întâmpinate în tratarea pacienților vârstnici care ar putea să nu poată lua singuri decizii raționale.

4. Relații:

Relațiile sexuale dintre medici și pacienți sau între personalul medical sunt strict interzise la un centru medical. Hărțuirea sexuală poate fi dăunătoare tuturor celor implicați, inclusiv facilității, astfel încât codul etic ar trebui să fie explicit în acest sens.

Serviciul de suport și consiliere psihologică telefonică este disponibil tuturor asistenților medicali generaliști, moașelor și asistenților medicali din București. Pentru mai multe detalii privind programul de consiliere ne puteți scrie la psihoassist@oammrbuc.ro sau puteți accesa PSIHO-ASSIST: Serviciul de suport și consiliere psihologică telefonică și online pentru membrii OAMGMAMR filiala București

Suntem alături de voi!

Informații

imagine

Dragi colegi,

Asistenții medicali generaliști, moașele și asistenții medicali sunt expuși frecvent la diverși factori de stres, pentru care în regim obișnuit, au dezvoltat strategii de gestionare.

Cu toate acestea, situația de urgență, cauzată de răspândirea noului tip de coronavirus, accentuează nevoia de mobilizare pe termen lung a tuturor resurselor fizice si psihice, astfel încât strategiile obișnuite ale persoanei de a face față stresului profesional pot fi insuficiente.

De aceea Ordinul Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România, filiala București, a decis organizarea și lansarea Serviciului de suport și consiliere psihologică telefonică și on line - Psiho Assist, începând cu data de 06.05.2020.

Citește mai mult...

Vreau să știu despre...


EMC

Politica privind datele personale