Pacienții spun adevărul?

Ca asistent medical există o mulțime de lucruri pe care nu ajungi să le înveți în școală. Poate una dintre cele mai surprinzătoare lecții pe care le înveți la locul de muncă este că nu toți pacienții spun adevărul. Da, pacienții mint și iată câteva minciuni pe care le spun adesea asistenților medicali.

1. Îmi iau medicamentele, așa cum ați spus

În mod implicit, majoritatea pacienților nu ar admite niciodată că au omis câteva doze sau nu și-au luat medicamentele, conform prescrierii. Se tem că admiterea nerespectării ar însemna mai multe medicamente și o perioadă mai lungă de tratament. Și tocmai aici apare problema. Dacă un pacient afirmă că își ia medicamentele în timp util, ne va face să credem că prescripțiile medicului nu funcționează. Ca rezultat, medicul va crește doza sau chiar îi va adăuga mai multe medicamente la planul de tratament, deja existent. Acest lucru poate pune pacientul în pericol de supradozaj, efecte secundare și interacțiuni periculoase cu medicamentele administrate. Respectarea pacientului este esențială pentru recuperarea acestuia, însă dacă aveți îndoieli puteți încuraja pacientul să demonstreze cum le ia. În acest fel, veți afla dacă are dificultăți la înghițire sau dacă simte efecte secundare neplăcute care l-ar face să vrea să nu mai ia.

2. Vai, mă doare foarte tare

Când vine vorba de evaluarea durerii cu toții avem propriile povești unice de spus. Există pacienții care râd în ciuda faptului că dau 8 sau 9 la evaluarea scalei durerii și pacienții care solicită medicamente pentru durere, chiar și fără semne de disconfort. Vă sună cunoscut? Sunt experiențe obișnuite pentru majoritatea dintre noi. Deoarece durerea este subiectivă nu există nicio modalitate de a verifica dacă pacienții noștri spun adevărul sau nu, în afară de acțiunile și cuvintele lor.

"Am avut odată un pacient care a venit la urgență plângându-se de durere în mai multe părți ale corpului său. Deoarece medicul nu putea determina de unde îi vin durerile, l-a informat că trebuie să comande o serie de teste pentru a exclude posibila cauză. Pacientul a devenit neliniștit, după ce a aflat că testele nu vor fi acoperite de cardul de sănătate. La câteva minute după aceea, pacientul a raportat că se simte mai bine", a spus o asistentă medicală de la unitatea de primiri urgență.

Faceți-vă timp pentru a evalua atât ceea ce spune, cât și ceea ce face pacientul dumneavoastră. Dacă acțiunile sale nu se potrivesc cu afirmațiile, reevaluați și reorientați pacientul cu privire la importanța gestionării adecvate a durerii. De asemenea, este o idee bună să-l încurajați să descrie durerea pe care o simte, precum și zonele afectate.

3. Nu beau mult

Majoritatea pacienților care consumă alcool nu sunt susceptibili să dezvăluie pe deplin cantitatea de alcool consumată într-o zi sau săptămână. Unul dintre motive este că sunt în negare. O altă cauză posibilă este că se tem de ceea ce vor spune alți oameni, dacă ar ști cât de multe sticle de băutură consumă în fiecare zi.

"Am discutat zilele trecute cu un pacient despre consumul de alcool. Am întrebat câte sticle de bere consumă zilnic și mi-a răspuns "una". Nu eram destul de sigură că întrebarea a fost clară, așa că l-am întrebat și a doua oară. Însă, când medicul i-a pus aceeași întrebare, el a răspuns nervos cu "șase", a spus o asistentă.

Așadar, evitați să puneți întrebări de sondare, atunci când evaluați comportamentul de consum al pacientului, deoarece acesta îl poate face defensiv. Încercați să obțineți încredere și dați răspunsuri fără a judeca ceea ce vă spune pacientul.

4. Nu am făcut sex

Aceasta este probabil una dintre cele mai frecvente minciuni pe care le veți auzi de la majoritatea adolescentelor care vin la urgență cu dureri abdominale sau absența menstruației, în special dacă părinții stau în spatele lor. În afară de a nega că sunt active sexual, multe dintre ele neagă că ar avea un partener, pentru că în astfel de situații nu toate adolescentele se simt confortabil împărtășind informații personale, în prezența părinților.

Uneori, ele simt nevoia să mintă pentru a evita consecințele acțiunilor lor. De aceea, atunci când aveți acest tip de pacienți este important să fiți cât mai obiectivi posibil. Aveți grijă la modul în care comunicați și confruntați minciunile pentru a câștiga încredere. Totodată, în afară de negarea activității sexuale, adolescenta va dori să ascundă orice acțiune întreprinsă de ea pentru a evita o eventuală sarcină, inclusiv luarea anumitor medicamente pentru a o întrerupe. Invitați părintele să aștepte în exterior, pentru a crea un cadru confidențial.

5. Nu iau alte medicamente

Pe de o parte, majoritatea pacienților consideră că profesioniștii din domeniul sănătății sunt interesați doar să audă despre medicamentele care vin de la alți medici. Pe de altă parte, alții uită oarecum de somnifere și pastile dietetice pe care le iau ocazional. Problema cu acest lucru este că, deși nu sunt prescrise, vitaminele și suplimentele pe bază de plante pot continua să provoce interacțiune la medicamente. Dacă se întâmplă să întâlniți acest tip de pacient, nu treceți direct la concluzii, deoarece unii pacienți sunt pur și simplu uituci. Ar fi de mare ajutor dacă ați încerca să le amintiți rutina zilnică pentru a verifica prin ce medicamente trec zilnic.

Pacienții care mint nu sunt atât de neobișnuiți. Se întâmplă în fiecare zi și de fiecare dată. Cu toate acestea, nu înseamnă că pacienții nu sunt capabili să spună adevărul. Încă mai pot, cu atât mai mult dacă știu implicațiile faptului că nu sunt adevărate. În asistență medicală, profesioniștii au ca sarcina să îi facă pe pacienți să aibă suficientă încredere pentru a împărtăși informațiile corecte.

Serviciul de suport și consiliere psihologică telefonică este disponibil tuturor asistenților medicali generaliști, moașelor și asistenților medicali din București. Pentru mai multe detalii privind programul de consiliere ne puteți scrie la psihoassist@oammrbuc.ro sau puteți accesa PSIHO-ASSIST: Serviciul de suport și consiliere psihologică telefonică și online pentru membrii OAMGMAMR filiala București

Suntem alături de voi!

Informații

imagine

Dragi colegi,

Asistenții medicali generaliști, moașele și asistenții medicali sunt expuși frecvent la diverși factori de stres, pentru care în regim obișnuit, au dezvoltat strategii de gestionare.

Cu toate acestea, situația de urgență, cauzată de răspândirea noului tip de coronavirus, accentuează nevoia de mobilizare pe termen lung a tuturor resurselor fizice si psihice, astfel încât strategiile obișnuite ale persoanei de a face față stresului profesional pot fi insuficiente.

De aceea Ordinul Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România, filiala București, a decis organizarea și lansarea Serviciului de suport și consiliere psihologică telefonică și on line - Psiho Assist, începând cu data de 06.05.2020.

Citește mai mult...

Vreau să știu despre...


EMC

Politica privind datele personale