Jurnal pentru imunitate

Relația dintre minte și corp este una de influențare reciprocă. Cu siguranță, corpul oferă minții, conștiinței, un lăcaș, un cadru optim în care aceasta să se poată dezvolta și manifesta, iar mintea, la rândul ei, își pune amprenta asupra corpului astfel locuit, lucru vizibil nu doar prin postura corporală, ci și prin susținerea sau sabotarea acestuia în procesul de vindecare.

Cercetări în domeniul psihoneuroimunologiei ne indică faptul că scrisul are efecte pozitive nu doar în plan psihic (precum reducerea simptomelor depresive, a gândurilor intruzive, tendința de a schimba perspectiva din care privești lucrurile) ci și fizic, ducând la ușurarea simptomelor specifice unor boli de tract respirator, creșterea numărului de celule T Helper circulante, modificarea răspunsurilor proliferative ale limfocitelor T și modificarea citotoxicității celulelor Natural Killer. Multă lume poate beneficia de această tehnică de ținere a unui jurnal, chiar și persoanele vârstnice fără probleme psihiatrice sau persoanele care au trecut printr-o traumă severă, printr-o despărțire sau pur și simplu prin evenimente stresante.

Ține un jurnal – dar nu oricum!

De multe ori asociem ținerea unui jurnal cu adolescența, cu o practică oricum aflată departe de sfera celor adulți, presați de evenimente, de sarcini și responsabilități, de țeluri și constrângeri. Studiile arată totuși că atunci când ții un jurnal folosind scrierea emoțional-expresivă orientată spre coping, simptomele de boală se reduc, vizitele la medic devin mai puțin frecvente iar starea generală de bine se amplifică.

Pentru a fi eficientă această tehnică a scrierii despre propria persoană, este nevoie să urmezi câțiva pași. Investiția este minimă - găsește 20 de minute în care să poți sta cu tine, având în față un pix și un caiet.

  1. Povestește un eveniment – pune accent pe identificarea și exprimarea emoțiilor, caută cauzele producerii lor sau a acțiunilor și comportamentelor.
  2. Formulează în scris modalități prin care poți face față emoțiilor sau evenimentelor prin care treci – caută soluții, găsește strategii benefice pentru tine.
  3. Orientează-te către viitor – formuleză obiective, scrie ce planuri ai pentru a le atinge, ca de exemplu să descrii cum ai arăta, cum te-ai purta, ce ai gândi și simți atunci când ești varianta cea mai bună a ta.

Serviciul de suport și consiliere psihologică telefonică este disponibil tuturor asistenților medicali generaliști, moașelor și asistenților medicali din București. Pentru mai multe detalii privind programul de consiliere ne puteți scrie la psihoassist@oammrbuc.ro sau puteți accesa PSIHO-ASSIST: Serviciul de suport și consiliere psihologică telefonică și online pentru membrii OAMGMAMR filiala București

Suntem alături de voi!

Informații

imagine

Dragi colegi,

Asistenții medicali generaliști, moașele și asistenții medicali sunt expuși frecvent la diverși factori de stres, pentru care în regim obișnuit, au dezvoltat strategii de gestionare.

Cu toate acestea, situația de urgență, cauzată de răspândirea noului tip de coronavirus, accentuează nevoia de mobilizare pe termen lung a tuturor resurselor fizice si psihice, astfel încât strategiile obișnuite ale persoanei de a face față stresului profesional pot fi insuficiente.

De aceea Ordinul Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România, filiala București, a decis organizarea și lansarea Serviciului de suport și consiliere psihologică telefonică și on line - Psiho Assist, începând cu data de 06.05.2020.

Citește mai mult...

Vreau să știu despre...


EMC

Politica privind datele personale