Managementul Timpului

Managementul timpului sau "Time Management" se referă la un set de principii, practici, aptitudini și sisteme, utilizate pentru a controla perioada de timp petrecută pentru îndeplinirea unor activități specifice, cu scopul de a spori eficiența sau productivitatea muncii.

Timpul este considerat a fi cel mai important factor generator de stres și, deși în cantitate mică are efect de motivare, in combinație cu nemulțumirea pe plan profesional, a fost asociat cu diferite afecțiuni precum hipertensiunea, hipercolesterolemia și îmbătrânirea prematură.

1. A fi conștient de felul fiecăruia de a fi:

Conform lui Craig Gordon, pentru mulți specialiști din domeniul medical, introspecția nu este o activitate frecventă. Pentru a își îmbunătăți abilitățile de gestionare a timpului, trebuie să își cunoască punctele forte, slăbiciunile, obiceiurile și obiectivele personale.

2. A aduna echipa:

"Huddling" sau "adunarea echipei" este o practică frecvent întâlnită în clinicile din străinătate. Elizabeth Woodcock, autorul volumului "Mastering Patient Flow: Using Lean Thinking to Improve Your Practice Operations" recomandă a începe fiecare zi de lucru cu o adunare generală a echipei și cu o discuție despre cum poate fiecare să eficientizeze diferitele sarcini din ziua respectivă. Ținerea acestor întâlniri zilnic cu echipa ta și discutarea despre metode de a colabora pentru a vă gestiona timpul mai eficient, împreună.

3. A discuta cu recepția/asistentul pentru a eficientiza orarul cu programări:

Chiar dacă acest lucru înseamnă scăderea numărului de consultații programate într-o zi, creșterea timpului consultației poate determina reducerea stresului, îmbunătățirea performanței și creșterea satisfacției pacienților, asta datorită faptului că programarea nu mai este așa grăbită, și timpul este suficient pentru doctor să se înțeleagă cu pacientul și să analizeze tot ce îi povestește pacientul.

4. A seta o agendă a discuției cu pacientul:

O strategie care poate ajuta la eficientizarea timpului petrecut la fiecare consultație este stabilirea înainte de întâlnirea cu pacientul o agendă a discuției. Astfel, în momentul în care pacientul intră în cabinet, cadrul medical va fi deja informat despre motivul vizitei acestuia și vor ști câteva detalii despre ce urmează să se discute la consultație.

5. A crea o strategie legată de mesajele venite de la pacienți, în timpul programului:

Unii medici preferă să răspundă la câteva mesaje venite de la pacienți între consultații. Alții preferă să aștepte până la finalul programului și să răspundă atunci la toate solicitările. Elizabeth Woodcock îi sfătuiește pe medici să își creeze timp o dată la o oră sau două să răspundă la mesajele venite pe parcurs, pentru a nu se aduna foarte multe până la finalul programului și, în același timp, pentru a evita situațiile în care pacienții vor strânge frustrări din cauza lipsei unui răspuns.

6. A vedea imaginea de ansamblu:

Managementul timpului implică mult mai mult decât menținerea eficienței și punctualității în spațiul clinic. Este o abilitate de a menține echilibrul între muncă și viața personală și implică gestionarea responsabilităților extra-clinice, acestea ducând întotdeauna către atingerea obiectivelor tale personale și profesionale.

Serviciul de suport și consiliere psihologică telefonică este disponibil tuturor asistenților medicali generaliști, moașelor și asistenților medicali din București. Pentru mai multe detalii privind programul de consiliere ne puteți scrie la psihoassist@oammrbuc.ro sau puteți accesa PSIHO-ASSIST: Serviciul de suport și consiliere psihologică telefonică și online pentru membrii OAMGMAMR filiala București

Suntem alături de voi!

Informații

imagine

Dragi colegi,

Asistenții medicali generaliști, moașele și asistenții medicali sunt expuși frecvent la diverși factori de stres, pentru care în regim obișnuit, au dezvoltat strategii de gestionare.

Cu toate acestea, situația de urgență, cauzată de răspândirea noului tip de coronavirus, accentuează nevoia de mobilizare pe termen lung a tuturor resurselor fizice si psihice, astfel încât strategiile obișnuite ale persoanei de a face față stresului profesional pot fi insuficiente.

De aceea Ordinul Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România, filiala București, a decis organizarea și lansarea Serviciului de suport și consiliere psihologică telefonică și on line - Psiho Assist, începând cu data de 06.05.2020.

Citește mai mult...

Vreau să știu despre...


EMC

Politica privind datele personale