Tipuri de pacienți

Nu există două schimburi la fel. Dar cu cât lucrezi mai mult, cu atât nu poți să nu observi modele în tipurile de pacienți pe care îi tratezi. Unii te fac să râzi, să plângi, să dorești să te tragi de păr și, uneori, alții îți reamintesc exact de ce ai intrat în această profesie. Indiferent de ce, poți oricând să te bazezi pe aceste modele pentru a-ți înviora turele. Până la urmă, unde ai fi fără această distribuție colorată de personaje de care să ai grijă? Continuați să citiți pentru a vedea câte dintre aceste tipuri de pacienți pe care voi, și cred că aproape orice asistentă medicală, le-ați tratat de-a lungul carierei. Lucrați suficient de mult timp ca asistent medical și veți întâlni inevitabil acești pacienți care se potrivesc cu următoarele profiluri.

Autodiagnosticul

Îl cunoști pe acest pacient. Acesta este cel care este convins că a contractat o boală rară, africană, a păsărilor, după ce a introdus câteva simptome comune de răceală într-un verificator de simptome online. Este deseori dezamăgit că nu sunt mai mulți specialiști care să îi pună întrebări perspicace pentru care are pregătit deja răspunsuri. Dacă un diagnostic ar fi cu adevărat atât de ușor, atunci profesioniștii din domeniul medical ar fi lipsiți de muncă. Din fericire, asistenții medicali sunt acolo pentru a pune întrebările și pentru a ajuta la corectarea diagnosticelor.

Cel cu familia stăpânitoare

Iată un altul pe care probabil îl veți vedea. Știți exercițiul de dinaintea pandemiei: intrarea în camera pacientului era plină de membri ai familiei care vizitau bolnavul. Toți ochii se îndreaptau spre tine. Într-o clipă te bombardau cu o sumedenie de întrebări. Sau încearcau să vorbească pentru membrul familiei care era pe deplin capabil să facă acest lucru, într-o încercare greșită de a arăta că le pasă. Tipul acesta de pacient este de obicei dulce și relaxat, spre deosebire de toți cei care au legătură cu el. Adesea, membrii familiei l-au ignorat până când s-a îmbolnăvit cu adevărat și acum încearcă să se compenseze pe cheltuiala ta. Uneori pasionat, alteori disfuncțional, dar niciodată fără o groază de întrebări, familiile preponderente ale acestui tip de pacient pot să mențină tura interesantă.

Cel de care te atașezi

Vi s-a spus să nu vă atașați de pacienți, dar capul și inima nu sunt întotdeauna de acord. Probabil că îți amintești de anumiți pacienți speciali mult timp după ce au dispărut. Indiferent dacă a fost perspectiva lor optimistă sau modul în care ai rezonat, unii pacienți ocupă un loc special în inima ta. Aproape fiecare asistentă medicală a dezvoltat atașamente față de anumiți pacienți. Asistentele care se preocupă sincer de bunăstarea pacienților lor în mod holistic vor oferi îngrijiri mai concentrate, intenționate și atente. Asistentele sănătoase din punct de vedere emoțional vor fi capabile să stabilească limite, să ofere îngrijire competentă, să fie iubitoare și să-și îngrijească pacienții.

Scepticul

Acești pacienți necredincioși caută întotdeauna o a doua opinie. Aceștia pot intra în planul de tratament cu anumite cunoștințe medicale, doar după o cercetare online. Cu toate acestea, pacientul tot ezită să accepte oricare dintre explicațiile sau sfaturile tale, punând la îndoială fiecare mișcare. Până la urmă, chiar nu îi poți învinui că au fost de la un medic la altul sau pentru că li s-a dat un medicament care funcționează la majoritatea oamenilor.

Cel care nu merge niciodată la medic

Îl cunoașteți pe acest pacient: soțul bâjbâit, târât de celălalt partener. Rareori sunt fericiți să te vadă și cred că timpul lor ar fi mai bine petrecut în altă parte, cum ar fi la finalizarea proiectului de acasă. Își găsesc un milion de scuze și nu își amintesc când au fost ultima dată la un control. În loc să se vorbească despre cauza principală, îți povestește despre infecțiile dobândite de unii oameni în spitale, greșeli, alergii la medicamente, efecte secundare și tratarea simptomelor. Acest tip de pacient vine în completarea altor două tipuri de pacienți care se încadrează în această categorie: pacientul care neagă, adică cel care nu vrea să audă că este bolnav și pacientul cu o sănătate excelentă, care dorește să rămână așa. Oricum ar fi, niciunul nu va fi fericit să te vadă, dar nu o iei personal.

Pacientul răsfățat

Sucul lor de portocale este cel mai important și nu îi pasă de nimic altceva. Pentru a trata acest pacient este necesară o comunicare clară pentru a evita așteptările prea promițătoare și nerealiste. Știți tipul: acest pacient dorește un tratament special, se irită din absolut orice, pentru că vrea o experiență de cinci stele pe toată durata șederii și s-ar putea să-și arate partea de divă, atunci când lucrurile nu sunt la înălțimea standardelor lor.

Cel care se crede asistent medical

Veți trata și câțiva dintre acești pacienți de-a lungul carierei. Este posibil ca acest pacient să fi crescut cu un profesionist medical în casă. Este posibil să fi petrecut o vară lucrând la o clinică veterinară sau poate soțul este asistentul unei asistente medicale. Indiferent de caz, acești pacienți cred că știu suficient pentru a lua decizii medicale solide, în ciuda diferenței dintre părerea ta profesională. Cunoașterea lor rudimentară este inutilă, deoarece ei cred că știu suficient pentru a fi consultați. Vor spune lucruri de genul: vecinul meu a murit după ce a luat un medicament pentru tensiunea arterială, așa că mai bine, nu!

Pacientul selectiv "natural"

Pacientul selectiv natural pare să opteze pentru remedii homeopate din capriciu, dar ceea ce are în selectivitate îi lipsește consistența.

Aceștia sunt cei care iau tratament alternativ la prima licărire de durere de cap, doar dar decid să încerce ceva natural. S-ar putea să înlocuiască într-un final convențional vaccinurile homeopatice, dar nu vor avea probleme cu albirea și vopsirea părului în fiecare lună sau aruncarea de pesticide pentru a avea o teren fără buruieni.

Cel care îți amintește de ce faci, ceea ce faci

Chiar și în cele mai dificile zile în care nimic nu pare să meargă bine, vor exista întotdeauna pacienți care îți vor aminti de ce ai răspuns la apelul asistenței medicale și ai preluat rigoarea și recompensa domeniului.

Fie că sunt momentele umilitoare ale celor mai duri pacienți care luptă pentru viața lor, pacienții care sunt cu adevărat recunoscători pentru îngrijirea ta sau pur și simplu știind că ai făcut din timpul cuiva în spital o experiență mai luminoasă, acești pacienți speciali vin în viața ta din nou și din nou pentru a-ți reaminti de ce ai devenit prima dată asistentă medicală.

Indiferent de câte tipuri de pacienți vei avea în grijă de-a lungul timpului, unele aspecte ale carierei de asistent medical nu pot fi predate în școală. Ele trebuie să fie experimentate, pentru că sunt lucruri pe care înveți să le faci în primul rând din experiență și apoi, cu puțină înțelepciune, de la colegii tăi.

Fiecare pacient are propriile sale calități îndrăgite, ciudățenii sau provocări, dar pasiunea ta pentru oameni este cea care te face să zâmbești și să mergi mai departe, de fiecare dată.

Serviciul de suport și consiliere psihologică telefonică este disponibil tuturor asistenților medicali generaliști, moașelor și asistenților medicali din București. Pentru mai multe detalii privind programul de consiliere ne puteți scrie la psihoassist@oammrbuc.ro sau puteți accesa PSIHO-ASSIST: Serviciul de suport și consiliere psihologică telefonică și online pentru membrii OAMGMAMR filiala București

Suntem alături de voi!

Suntem alături de voi!

Informații

imagine

Dragi colegi,

Asistenții medicali generaliști, moașele și asistenții medicali sunt expuși frecvent la diverși factori de stres, pentru care în regim obișnuit, au dezvoltat strategii de gestionare.

Cu toate acestea, situația de urgență, cauzată de răspândirea noului tip de coronavirus, accentuează nevoia de mobilizare pe termen lung a tuturor resurselor fizice si psihice, astfel încât strategiile obișnuite ale persoanei de a face față stresului profesional pot fi insuficiente.

De aceea Ordinul Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România, filiala București, a decis organizarea și lansarea Serviciului de suport și consiliere psihologică telefonică și on line - Psiho Assist, începând cu data de 06.05.2020.

Citește mai mult...

Vreau să știu despre...


EMC

Politica privind datele personale