Eficacitatea

Conceptul de auto-eficacitate se referă la cât de mult suntem convinși de capacitatea noastră de a determina succesul sau eșecul performanțelor noastre. O încredere scăzută în auto-eficacitate de multe ori corespunde cu comportamente evazive, performanțe slabe sau eșecuri, în timp ce o persoană care gândește pozitiv se așteaptă să aibă o bună șansă de a obține rezultate satisfăcătoare în angajamentele sale. O persoană care se simte eficace, se simte, de asemenea, în măsură să acționeze realist. Oameni mai puțin capabili dar convinși că vor reuși, obțin performanțe mai mari decât oameni mai capabili care nu au încredere în reușita lor.

Există anumite metode de eficacitate folosite de asistentele medicale, care ajută pacienții să se simtă mai confortabili în jurul cadrului medical:

1. Compasiunea față de pacienți:

Compasiunea este emoția simțită de cineva ca răspuns la suferința altuia și face echipă de obicei cu dorința de a ajuta. Credem că această caracteristică descrie perfect profilul unei asistente medicale, având în vedere faptul că ele intră tot timpul în contact cu pacienți care sunt obligați să fie în spital din cauza stării lor de sănătate precare. De aceea, atât pacienții, cât și familia acestora au nevoie de asistente ca suport atât medical, cât și moral.

2. Abilități de comunicare:

Aceste abilități sunt necesare în absolut orice carieră, dar pentru asistente este un criteriu de evaluare a performanței incredibil de important. Motivația este simplă: asistentele trebuie să comunice cu doctorii, cu pacienții și cu restul echipei, totul într-un ritm foarte rapid, într-un mediu în care nu au timp de pierdut.

3. Empatia:

Empatia este definită ca fiind abilitatea și disponibilitatea de a împărtăși sentimentele altora. Asta înseamnă că aceste asistente fac un efort activ de a asculta, de a se transpune în locul pacienților și de a le înțelege sentimentele. În timp ce doctorul poate asigura reușita unui tratament sau a unei intervenții, asistentele sunt deseori factorii decisivi în nivelul satisfacției pe care pacienții îl au față de întreaga experiență dintr-o clinică.

4. Atenția la detalii:

În domeniul medical, unde o greșeală poate avea un impact decisiv asupra vieții unui om, atenția la detalii este o abilitate foarte valoroasă . De la cititul fișei unui pacient până la detaliile unui caz mai delicat, o asistentă excelentă va avea un ochi critic în fiecare activitate pe care o întreprinde.

5. Acordarea și primirea respectului:

Asistenta medicală trebuie să ia în calcul tot timpul nevoile medicale, culturale, tradiționale și de confidențialitate ale pacienților. Acestea vor respecta oamenii cu care lucrează, regulile instituției, pacientul și pe sine. Această integritate profesională face ca aceste persoane să câștige foarte repede la rândul lor respectul celor din jur.

Serviciul de suport și consiliere psihologică telefonică este disponibil tuturor asistenților medicali generaliști, moașelor și asistenților medicali din București. Pentru mai multe detalii privind programul de consiliere ne puteți scrie la psihoassist@oammrbuc.ro sau puteți accesa PSIHO-ASSIST: Serviciul de suport și consiliere psihologică telefonică și online pentru membrii OAMGMAMR filiala București

Suntem alături de voi!