Gestionarea timpului - Strategia blocării intervalului de timp

Multă lume cu program încărcat observă faptul că timpul nu pare a fi suficient pentru a realiza tot ceea își doresc, tot ceea trebuie sau își propun. Aflată pe buzele tuturor, "lipsa de timp" reprezintă de fapt nevoia de o mai bună organizare a priorităților, o mai bună evaluare a resurselor și efortului necesar, și o mai bună identificare a acelor activități cronofage pentru limitarea lor. Timpul înseamnă viață, iar o bună gestionare a timpului înseamnă, în cele din urmă, o bună gestionare a vieții, atât în plan personal cât și profesional. Cunoști expresia "toate la timpul lor"? Îți este familiar orarul de școală al copilului? Atunci vei găsi metoda blocării timpului ușor de aplicat în anumite arii ale activităților tale.

Această strategie poate fi aplicată cu succes în următoarele situații:

  • atunci când ai foarte multe responsabilități
  • atunci când petreci prea mult timp răspunzând altora (mesaje, solicitări, cerințe)
  • atunci când ai multe ședințe care îți fragmentează ziua
  • atunci când oamenii te întrerup constant din ceea ce faci
  • atunci când pare că nu mai ai timp de gândit, ci doar de acționat
  • atunci când ai activități de lungă durată pe care le tot amâni

Ea presupune să îți structurezi timpul pe care îl ai la dispoziție, la muncă sau acasă, în arii tematice. Fiecare interval de timp este dedicat unei sarcini. Nu îți fie teamă dacă nu ai terminat sarcina în intervalul propus – poți continua a doua zi de unde ai rămas. Ce este interesant la această metodă este că te face să devii conștient de întreruperile care apar când faci o activitate și te încurajează să îți menții programul propus, să îl revizuiești ori de câte ori este nevoie și să lucrezi concentrat. Poți aloca sarcinilor superficiale, care pot fi urgente dar nu atât de importante, timp mai scurt, rezervând intervale mai generoase acelor sarcini importante. Spre deosebire de o simplă listă cu lucruri de făcut, care servește doar ca metodă de a-ți reaminti de ele, această strategie te stimulează să manifești controlul asupra activității tale.

De exemplu, poți stabili zilnic un interval de 1 oră în care să te dedici activităților de birou, parcurgând fișe, necesare, referate. Acest lucru înseamnă că vei limita celelalte activități – nu vei răspunde la e-mailuri, nu vei verifica rețelele sociale, nu vei prelua tu telefoanele. Următorul interval poate fi rezervat vizitării pacienților pentru anumite acțiuni, alt interval poate fi rezervat ședinței de echipă, șamd. Atunci când lucrul se face în echipă, sarcinile pot fi realizate prin rotație astfel încât fiecare să poată parcurge toate activitățile necesare pentru îndeplinirea responsabilităților.

În mediul personal, același principiu poate fi aplicat pentru a găsi timp să faci acele activități pe care ți le dorești, dar le tot amâni. De exemplu, poți bloca jumătate oră dimineața pentru a face mișcare, sau poți rezerva intervalul 09.00-10.00 pentru a parcurge părți dintr-un curs online, pentru a investi în dezvoltare ta. Următorul interval orar poate fi dedicat treburilor gospodărești, copiilor, sau acelor telefoane pe care tot amâni să le dai. Cumulativ, la finalul săptămânii, vei observa că ai realizat mai multe decât atunci când te organizezi din mers, te lași influențat de exterior sau pierzi perspectiva scopurilor tale. Însă beneficiile cele mai importante sunt legate de recuperarea sentimentului de control asupra propriului timp, de limitare a intruziunilor din exterior, de exercitare a voinței, fie și numai pentru un interval de o oră și de reconectare la scopurile și sensul personal.

Serviciul de suport și consiliere psihologică telefonică este disponibil tuturor asistenților medicali generaliști, moașelor și asistenților medicali din București. Pentru mai multe detalii privind programul de consiliere ne puteți scrie la psihoassist@oammrbuc.ro sau puteți accesa PSIHO-ASSIST: Serviciul de suport și consiliere psihologică telefonică și online pentru membrii OAMGMAMR filiala București

Suntem alături de voi!

Informații

imagine

Dragi colegi,

Asistenții medicali generaliști, moașele și asistenții medicali sunt expuși frecvent la diverși factori de stres, pentru care în regim obișnuit, au dezvoltat strategii de gestionare.

Cu toate acestea, situația de urgență, cauzată de răspândirea noului tip de coronavirus, accentuează nevoia de mobilizare pe termen lung a tuturor resurselor fizice si psihice, astfel încât strategiile obișnuite ale persoanei de a face față stresului profesional pot fi insuficiente.

De aceea Ordinul Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România, filiala București, a decis organizarea și lansarea Serviciului de suport și consiliere psihologică telefonică și on line - Psiho Assist, începând cu data de 06.05.2020.

Citește mai mult...

Vreau să știu despre...


EMC

Politica privind datele personale