Igiena emoțională

Când ne gândim la amenințări pentru sănătatea noastră, ne gândim frecvent la pericole care ne afectează fizic, cum ar fi virușii sau bacteriile. Dar cum rămâne cu pericolele psihologice, cum ar fi respingerea sau singurătatea?

Igiena emoțională poate ajuta la gestionarea sentimentelor, a dificultăților cotidiene și la remedierea suferinței psihologice, la îmbunătățirea atenției și a recunoștinței, la cultivarea unei atitudini optimiste și valorizarea de sine, la schimbarea concentrării de la adversități, la implicarea în activități fizice

Practica și exercițiile de mindfulness pot stimula emoțiile și sunt antidoturi puternice pentru suferința psihologică. Practica mindfulness ajută la eliberarea emoțiilor negative sau dificile. Imagistica prin rezonanță magnetică funcțională sugerează că acest tip de practică poate reduce volumul de substanță cenușie din amigdală (centrul de "luptă sau fugi" al creierului) și poate optimiza zonele creierului care sunt responsabile de învățare, memorie și gândire critică. În timpul exercițiului, corpul eliberând endorfine, care activează receptorii opioizi ai creierului, făcându-l un remediu excelent pentru durerea emoțională, stresul, anxietatea și depresia.

Pentru a atenua efectele dăunătoare ale muncii intense, igiena emoțională poate fi binevenită prin câteva modalități practice încorporate în rutina zilnică:

  • Găsiți în timpul zilei oportunități de relaxare a creierului și de calmare a minții cu un simplu exercițiu de respirație: închideți ochii și respirați adânc de la trei până la cinci. Vă mai pot ajuta și următorele două tehnici:
    • Respirație 4 × 4: efectuați un număr lent de patru pentru fiecare inhalați, țineți, expirați și țineți.
    • 4-7-8 respirație: efectuați un număr lent de patru pe măsură ce inspirați, țineți un număr lent de șapte și expirați pentru un număr lent de opt.
  • Înainte de a pleca acasă, practicați deconectarea de locul de muncă cu spălarea mâinilor intenționată și atentă. Folosiți această practică pentru a scăpa nu numai de germeni, ci și pentru a „spăla” sentimentele negative și stresul.
  • În drum spre casă, concentrați-vă pe mediul înconjurător și bucurați-vă de perfecțiunea naturii.
  • Lăsați deoparte orice preocupare și timp de 30 de minute în fiecare zi petreceți în aer liber pentru a vă expune la natură și soare.

Serviciul de suport și consiliere psihologică telefonică este disponibil tuturor asistenților medicali generaliști, moașelor și asistenților medicali din București. Pentru mai multe detalii privind programul de consiliere ne puteți scrie la psihoassist@oammrbuc.ro sau puteți accesa PSIHO-ASSIST: Serviciul de suport și consiliere psihologică telefonică și online pentru membrii OAMGMAMR filiala București

Suntem alături de voi!

Informații

imagine

Dragi colegi,

Asistenții medicali generaliști, moașele și asistenții medicali sunt expuși frecvent la diverși factori de stres, pentru care în regim obișnuit, au dezvoltat strategii de gestionare.

Cu toate acestea, situația de urgență, cauzată de răspândirea noului tip de coronavirus, accentuează nevoia de mobilizare pe termen lung a tuturor resurselor fizice si psihice, astfel încât strategiile obișnuite ale persoanei de a face față stresului profesional pot fi insuficiente.

De aceea Ordinul Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România, filiala București, a decis organizarea și lansarea Serviciului de suport și consiliere psihologică telefonică și on line - Psiho Assist, începând cu data de 06.05.2020.

Citește mai mult...

Vreau să știu despre...


EMC

Politica privind datele personale