Locus de control

 30.09.2020, Psiho Assist

Locusul de control este un concept folosit în psihologie pentru a evidenția nivelul de încredere al unei persoane în capacitatea de a controla situațiile și experiențele care îi afectează viața. Locusul de control poate influența nu doar felul în care o persoană răspunde la evenimentele cu care se confruntă de-a lungul vieții dar și motivația de a acționa. Este mai (...)Citește mai mult...

Comunicarea Nonverbală

 28.09.2020, Psiho Assist

Ce este comunicarea nonverbală? Comunicarea nonverbală se referă la gesturi, expresii faciale, tonul vocii, contactul vizual (sau lipsa acestuia), limbajul corpului, postura și alte moduri în care oamenii pot comunica fără a folosi cuvinte. De ce este importantă? Abilitățile de comunicare nonverbală pot crea o impresie pozitivă (sau negativă). Brațele încruciș (...)Citește mai mult...

Satisfacția în muncă a echipei de asistență medicală versus satisfacția pacientului

 23.09.2020, Psiho Assist

Sarcinile de serviciu ale echipei de asistență medicală sunt mari și deseori recunoașterea pentru o muncă bine făcută este minimă. În consecință, satisfacția la locul de muncă poate fi uneori scăzută în rândul membrilor echipei de asistență medicală din cauza nivelurilor ridicate de stres sau din cauza eforturilor de colaborare interprofesionale ineficiente. Tot (...)Citește mai mult...

Construirea raportului cu pacientul

 21.09.2020, Psiho Assist

Alegeți un moment potrivit pentru a vă prezenta formal. Evitați să vă apropiați de cineva atunci când sunt distrași, de exemplu în timpul unei conversații telefonice, a urmăririi programului lor de televiziune preferat sau în timp ce sunt stresați cu privire la o altă problemă. Spargeți gheața: Spargeți gheața vorbind despre lucruri mici. Dezvăluirea de sine (...)Citește mai mult...

Reguli și principii în comunicarea cu pacienții

 16.09.2020, Psiho Assist

Comunicarea este pur și simplu actul de transfer al informațiilor dintr-un loc in altul, sau de la o persoană la alta. Fiecare comunicare implică cel puțin un expeditor, un mesaj și un destinatar. Acest lucru poate părea simplu, dar comunicarea este de fapt un subiect foarte complex. Transmiterea mesajului de la expeditor la destinatar poate fi afectată de o gamă largă (...)Citește mai mult...

Gestionarea conflictelor

 14.09.2020, Psiho Assist

Formarea abilităților de gestionare a conflictelor este necesară nu doar pentru a avea o viață personală împlinită, ci și pentru a menține o atmosferă pozitivă la locul de muncă. Atunci când apare un conflict, deseori primele reacții sunt cele defensive (scuze, apărare, justificare sub diferite forme) sau cele ofensive (atacuri, acuze). Conform principiilor (...)Citește mai mult...

Etapele conflictului

 09.09.2020, Psiho Assist

Conflictul este o relație în care fiecare parte percepe scopurile, valorile, interesele și conduita celeilalte persoane ca opuse celor ale sale. Aproape toate conflictele trec printr-o perioadă de creștere și descreștere a intensității lor. Acest ciclu este un răspuns dinamic la acțiunile și reacțiunile părților. Pentru a înțelege și a manageria mai bine (...)Citește mai mult...

Tipuri de conflicte

 07.09.2020, Psiho Assist

Cercetătorii clasifică acest fenomen social-psihologic, după diferiți parametri, oferind facilități în găsirea posibilităților și căilor de rezolvare. Din punct de vedere al duratei și evoluției lor conflictele pot fi: spontane: apar brusc, din cauze diferite, întâmplătoare, sunt de scurtă durată și se manifestă la niv (...)Citește mai mult...

Gestionarea conflictelor

 02.09.2020, Psiho Assist

Formarea abilităților de gestionare a conflictelor este necesară nu doar pentru a avea o viață personală împlinită, ci și pentru a menține o atmosferă pozitivă la locul de muncă. Atunci când apare un conflict, deseori primele reacții sunt cele defensive (scuze, apărare, justificare sub diferite forme) sau cele ofensive (atacuri, acuze). Conform principiilor comunică (...)Citește mai mult...

Conflictele. Ce sunt? De ce apar?

 31.08.2020, Psiho Assist

În viața cotidiană conflictele sunt omniprezente, de magnitudini și de tipuri diferite. Unele conflicte au un rol reglator și aduc beneficii părților implicate, însă pot fi și conflicte distructive. Înainte de a ajunge la beneficiile pe care le poate avea o persoană care gestionează adecvat un conflict este important să îl definim. În acest sens, definiția clasic (...)Citește mai mult...