Comunicarea cu pacienții copii din grupa de vârstă 7-11 ani
Complexitatea muncii unui asistent medical este ușor de observat atunci când ne referim la serviciile acordate pacienților copii. Pe lângă tehnicile și intervențiile care țin de protocolul medical, este necesar ca asistentul medical să înțeleagă importanța nevoilor emoționale ale copilului și să poată decide când sunt acestea o prioritate. Principiile care ghideaz (...)Citește mai mult...
Comunicarea cu pacientul copil – vârsta 4-6 ani
Comunicarea eficientă cu pacienții copii ține cont în primul rând de specificul vârstei și este mediată de relația pe care asistentul medical o stabilește cu părintele sau persoana însoțitoare. Copilul de 4-5 ani este în plină expansiune a vocabularului, înțelege și poate reține chiar 3-4 recomandări ("scoate căciula și geaca, descalță-te și urcă-te pe cânt (...)Citește mai mult...
Comunicarea cu Pacienții Între 1 și 3 Ani
Copiii mici la vârsta de 1-3 ani învață multe despre mediul lor prin explorare și încearcă să facă alegeri bune. Încet, ei învață autocontrolul. În intervalul 1 - 2 ani, încep să fie folosite verbele și se realizează propoziții scurte. Copilul își poate reprezenta obiecte care nu sunt prezente și verbalizează experiențe senzoriale (dulce, sărat), implicați (...)Citește mai mult...
Comunicarea cu sugarii
Asistenții medicali trebuie să înțeleagă dezvoltarea copilului și să folosească aceste cunoștințe pentru a maximiza interacțiunea cu copiii. Tehnicile de comunicare variază în funcție de vârsta și stadiul de dezvoltare la care a ajuns un copil. Iată câteva tehnici de comunicare cu sugarii: 1. Răspundeți la plânsul copilului în timp util Plânsul este un semna (...)Citește mai mult...
Tehnica BATHE de comunicare cu pacienții
Comunicarea cu pacienții este esențială nu doar pentru eficiența actului medical, ci și pentru nivelul de satisfacție al acestora față de serviciile primite. Unul dintre impedimentele în calea unei comunicări satisfăcătoare este chiar timpul extrem de redus pe care asistenții medicali îl au la dispoziție pentru a stabili un contact, a afla informațiile relevante și a (...)Citește mai mult...
Ce este și la ce ne ajută inteligența emoțională?
Abilitatea de a ne înțelege emoțiile stă la baza posibilității de dezvoltare și optimizare personală, având în vedere tendința umană de a acționa și reacționa în baza emoțiilor și nevoia de socializare. Această abilitate, cunoscută drept inteligență emoțională, ne facilitează conexiunea cu ceilalți, ne ajută în creșterea performanței profesionale, în cr (...)Citește mai mult...
Comportamentul de Auto-Sabotare
Auto-sabotajul se referă la comportamente sau moduri de gândire care țin o persoană în loc și o împiedică să facă ceea ce vrea. Auto-sabotajul apare atunci când mintea logică și conștientă este în contradicție cu mintea subconștientă. Comportamentele de auto-sabotare sunt alcătuite dintr-un set complex de acțiuni și gânduri care distrug intențiile bune și (...)Citește mai mult...
Igiena emoțională
Când ne gândim la amenințări pentru sănătatea noastră, ne gândim frecvent la pericole care ne afectează fizic, cum ar fi virușii sau bacteriile. Dar cum rămâne cu pericolele psihologice, cum ar fi respingerea sau singurătatea? Igiena emoțională poate ajuta la gestionarea sentimentelor, a dificultăților cotidiene și la remedierea suferinței psihologice, la îmbunăt (...)Citește mai mult...
Siguranța Psihologică în Asistență Medicală
Siguranța psihologică a reprezentat un subiect important de discuții în domeniul psihologiei, al sănătății și al managementului comportamentului. Rezultatele unui număr de studii empirice efectuate în diferite regiuni și țări joacă un rol important în eficiența muncii. Acesta reprezintă în mod constant un rol important în facilitarea exprimării libere a ideilor și (...)Citește mai mult...
Ce pot face pentru a minimiza consecințele negative ale distorsiunilor cognitive?
A admite că este posibil să avem tendințe de a interpreta distorsionat ceea ce ni se întâmplă sau ni se spune este doar primul pas către o schimbare. Cunoașterea și recunoașterea acestora în gândirea noastră este o abilitate pe care o putem crea și exersa. Un pas cheie este însă modificarea sau corectarea acestora, știind că "o mare parte a emoțiilor negative sun (...)Citește mai mult...