Construirea raportului cu pacientul

 21.09.2020, Psiho Assist

Alegeți un moment potrivit pentru a vă prezenta formal. Evitați să vă apropiați de cineva atunci când sunt distrași, de exemplu în timpul unei conversații telefonice, a urmăririi programului lor de televiziune preferat sau în timp ce sunt stresați cu privire la o altă problemă. Spargeți gheața: Spargeți gheața vorbind despre lucruri mici. Dezvăluirea de sine (...)Citește mai mult...

Reguli și principii în comunicarea cu pacienții

 16.09.2020, Psiho Assist

Comunicarea este pur și simplu actul de transfer al informațiilor dintr-un loc in altul, sau de la o persoană la alta. Fiecare comunicare implică cel puțin un expeditor, un mesaj și un destinatar. Acest lucru poate părea simplu, dar comunicarea este de fapt un subiect foarte complex. Transmiterea mesajului de la expeditor la destinatar poate fi afectată de o gamă largă (...)Citește mai mult...

Gestionarea conflictelor

 14.09.2020, Psiho Assist

Formarea abilităților de gestionare a conflictelor este necesară nu doar pentru a avea o viață personală împlinită, ci și pentru a menține o atmosferă pozitivă la locul de muncă. Atunci când apare un conflict, deseori primele reacții sunt cele defensive (scuze, apărare, justificare sub diferite forme) sau cele ofensive (atacuri, acuze). Conform principiilor (...)Citește mai mult...

Etapele conflictului

 09.09.2020, Psiho Assist

Conflictul este o relație în care fiecare parte percepe scopurile, valorile, interesele și conduita celeilalte persoane ca opuse celor ale sale. Aproape toate conflictele trec printr-o perioadă de creștere și descreștere a intensității lor. Acest ciclu este un răspuns dinamic la acțiunile și reacțiunile părților. Pentru a înțelege și a manageria mai bine (...)Citește mai mult...

Tipuri de conflicte

 07.09.2020, Psiho Assist

Cercetătorii clasifică acest fenomen social-psihologic, după diferiți parametri, oferind facilități în găsirea posibilităților și căilor de rezolvare. Din punct de vedere al duratei și evoluției lor conflictele pot fi: spontane: apar brusc, din cauze diferite, întâmplătoare, sunt de scurtă durată și se manifestă la niv (...)Citește mai mult...

Gestionarea conflictelor

 02.09.2020, Psiho Assist

Formarea abilităților de gestionare a conflictelor este necesară nu doar pentru a avea o viață personală împlinită, ci și pentru a menține o atmosferă pozitivă la locul de muncă. Atunci când apare un conflict, deseori primele reacții sunt cele defensive (scuze, apărare, justificare sub diferite forme) sau cele ofensive (atacuri, acuze). Conform principiilor comunică (...)Citește mai mult...

Conflictele. Ce sunt? De ce apar?

 31.08.2020, Psiho Assist

În viața cotidiană conflictele sunt omniprezente, de magnitudini și de tipuri diferite. Unele conflicte au un rol reglator și aduc beneficii părților implicate, însă pot fi și conflicte distructive. Înainte de a ajunge la beneficiile pe care le poate avea o persoană care gestionează adecvat un conflict este important să îl definim. În acest sens, definiția clasic (...)Citește mai mult...

Intoleranța la Incertitudine

 26.08.2020, Psiho Assist

Intoleranța incertitudinii a fost definită drept o caracteristică dispozițională care rezultă dintr-un set de păreri negative despre incertitudine și implicațiile acesteia. Intoleranța la incertitudine implică tendința de a reacționa negativ la nivel emoțional, cognitiv și comportamental la situații și evenimente incerte. Un nivel ridicat de intole (...)Citește mai mult...

Disonanța cognitivă - influența asupra răspunsului la COVID – 19

 24.08.2020, Psiho Assist

Disonanța cognitivă se referă la disconfortul resimțit de o persoană: ale cărei credințe sunt inconsistente cu acțiunile pe care le întreprinde; care are, în același timp, mai multe credințe, valori sau idei contrastante; care învață/află informații noi care intră în conflict cu credințele, valorile sau ideile curente. (...)Citește mai mult...

Cum gestionăm supra-implicarea și epuizarea emoțională

 19.08.2020, Psiho Assist

În domeniul asistenței medicale, contactul cu suferința umană este inevitabil. Empatizarea cu oamenii, compasiunea, valorile umaniste – reprezintă deseori o parte a motivației pentru alegerea unei profesii care implică ore lungi de muncă intensă, expunere sau chiar sacrificarea vieții personale, de familie sau sociale. Este ușor ca la începutul activității profesio (...)Citește mai mult...