Intoleranța la Incertitudine

 26.08.2020, Psiho Assist

Intoleranța incertitudinii a fost definită drept o caracteristică dispozițională care rezultă dintr-un set de păreri negative despre incertitudine și implicațiile acesteia. Intoleranța la incertitudine implică tendința de a reacționa negativ la nivel emoțional, cognitiv și comportamental la situații și evenimente incerte. Un nivel ridicat de intole (...)Citește mai mult...

Disonanța cognitivă - influența asupra răspunsului la COVID – 19

 24.08.2020, Psiho Assist

Disonanța cognitivă se referă la disconfortul resimțit de o persoană: ale cărei credințe sunt inconsistente cu acțiunile pe care le întreprinde; care are, în același timp, mai multe credințe, valori sau idei contrastante; care învață/află informații noi care intră în conflict cu credințele, valorile sau ideile curente. (...)Citește mai mult...

Cum gestionăm supra-implicarea și epuizarea emoțională

 19.08.2020, Psiho Assist

În domeniul asistenței medicale, contactul cu suferința umană este inevitabil. Empatizarea cu oamenii, compasiunea, valorile umaniste – reprezintă deseori o parte a motivației pentru alegerea unei profesii care implică ore lungi de muncă intensă, expunere sau chiar sacrificarea vieții personale, de familie sau sociale. Este ușor ca la începutul activității profesio (...)Citește mai mult...

Simpatie și Empatie

 17.08.2020, Psiho Assist

Simpatia și empatia au semnificații diferite. Adesea, mulți oameni folosesc în mod incorect temenul de simpatie și cel de empatie. Această confuzie are ca rezultat un decalaj mare în înțelegerea lor și o incapacitate de a răspunde nevoilor umane reale. Ce este simpatia? Simpatia este recunoașterea suferinței altora. Reacția la greutățile sau situațiile (...)Citește mai mult...

Cum și de ce să fiu empatic cu mine

 12.08.2020, Psiho Assist

"Când reușim să fim blânzi cu noi, în mijlocul rușinii, este mult mai probabil să reușim, să ne conectăm, să experimentăm empatia." (Brené Brown) Când ne dăm seama că suntem doar oameni, la fel ca toți ceilalți, că merităm înțelegere și compasiune, la fel ca toți ceilalți, putem să spunem că suntem cu un pas mai aproape de auto-empatie. Pentru a n (...)Citește mai mult...

Conducerea Empatică în Asistența Medicală

 10.08.2020, Psiho Assist

Ce este empatia? Empatia este capacitatea de a înțelege sau a simți ceea ce o altă persoană experimentează din cadrul lor de referință, capacitatea de a se pune în poziția altuia. Definițiile empatiei cuprind o gamă largă de stări emoționale. Tipurile de empatie includ empatia cognitivă, empatia emoțională (sau afectivă) și empatia somatică. De ce (...)Citește mai mult...

Sindromul Burnout

 05.08.2020, Psiho Assist

Burnout-ul este un sindrom conceptualizat ca rezultat al stresului cronic la locul de muncă, care nu a fost gestionat cu succes. Se caracterizează prin trei dimensiuni: sentimente de lipsă de energie sau epuizare sentimente de negativism sau cinism legate de locul de muncă eficacitate profesională redusă Burnout-ul este o pie (...)Citește mai mult...

Empatia

 03.08.2020, Psiho Assist

Abilitatea de a înțelege sentimentele și preocupările altuia, sesizarea diferețelor în care oamenii simt și gândesc viața, precum și abordarea unor situații din perspectiva celuilalt, fără însă a ne identifica cu aceasta sau a pierde condiția de ca și cum, reprezintă cheia inteligenței noastre emoționale. Fiecare dintre noi ave (...)Citește mai mult...

Bariere în manifestarea empatiei

 29.07.2020, Psiho Assist

Conștientizarea modului în care mintea umană tinde să funcționeze este esențială mai ales în domeniile care implică lucrul cu oamenii, sau în cele în care expunerea la durere, suferință, stress și, uneori indirect, la traume, nu poate fi evitată. Profesia de asistent medical presupune această încărcătură multiplă, astfel încât empatia și compasiunea f (...)Citește mai mult...

Repere în comunicarea cu persoane cu deficiențe de auz

 27.07.2020, Psiho Assist

Comunicarea eficientă implică eforturile și abilitățile tuturor persoanelor implicate în conversație. Atunci când o persoană are o deficiență de auz, pentru a asigura transmiterea și înțelegerea corectă a mesajelor, eforturile sale trebuie susținute și de interlocutor. Acest aspect este cu atât mai relevant atunci când vorbim despre servicii de în (...)Citește mai mult...