Cum și de ce să fiu empatic cu mine

 12.08.2020, Psiho Assist

"Când reușim să fim blânzi cu noi, în mijlocul rușinii, este mult mai probabil să reușim, să ne conectăm, să experimentăm empatia." (Brené Brown) Când ne dăm seama că suntem doar oameni, la fel ca toți ceilalți, că merităm înțelegere și compasiune, la fel ca toți ceilalți, putem să spunem că suntem cu un pas mai aproape de auto-empatie. Pentru a n (...)Citește mai mult...

Conducerea Empatică în Asistența Medicală

 10.08.2020, Psiho Assist

Ce este empatia? Empatia este capacitatea de a înțelege sau a simți ceea ce o altă persoană experimentează din cadrul lor de referință, capacitatea de a se pune în poziția altuia. Definițiile empatiei cuprind o gamă largă de stări emoționale. Tipurile de empatie includ empatia cognitivă, empatia emoțională (sau afectivă) și empatia somatică. De ce (...)Citește mai mult...

Sindromul Burnout

 05.08.2020, Psiho Assist

Burnout-ul este un sindrom conceptualizat ca rezultat al stresului cronic la locul de muncă, care nu a fost gestionat cu succes. Se caracterizează prin trei dimensiuni: sentimente de lipsă de energie sau epuizare sentimente de negativism sau cinism legate de locul de muncă eficacitate profesională redusă Burnout-ul este o pie (...)Citește mai mult...

Empatia

 03.08.2020, Psiho Assist

Abilitatea de a înțelege sentimentele și preocupările altuia, sesizarea diferețelor în care oamenii simt și gândesc viața, precum și abordarea unor situații din perspectiva celuilalt, fără însă a ne identifica cu aceasta sau a pierde condiția de ca și cum, reprezintă cheia inteligenței noastre emoționale. Fiecare dintre noi ave (...)Citește mai mult...

Bariere în manifestarea empatiei

 29.07.2020, Psiho Assist

Conștientizarea modului în care mintea umană tinde să funcționeze este esențială mai ales în domeniile care implică lucrul cu oamenii, sau în cele în care expunerea la durere, suferință, stress și, uneori indirect, la traume, nu poate fi evitată. Profesia de asistent medical presupune această încărcătură multiplă, astfel încât empatia și compasiunea f (...)Citește mai mult...

Repere în comunicarea cu persoane cu deficiențe de auz

 27.07.2020, Psiho Assist

Comunicarea eficientă implică eforturile și abilitățile tuturor persoanelor implicate în conversație. Atunci când o persoană are o deficiență de auz, pentru a asigura transmiterea și înțelegerea corectă a mesajelor, eforturile sale trebuie susținute și de interlocutor. Acest aspect este cu atât mai relevant atunci când vorbim despre servicii de în (...)Citește mai mult...

Comunicarea cu Persoanele cu Hipertensiune

 22.07.2020, Psiho Assist

Hipertensiunea arterială, cunoscută și sub denumirea de tensiune arterială ridicată sau crescută, este definită și ca o creștere tranzitorie (de scurtă durată) sau cronică a tensiunii arteriale. Această creștere poate duce la leziuni cardiovasculare. Hipertensiunea arterială este, de obicei, o afecțiune cronică care de-a lungul anilor provoacă treptat (...)Citește mai mult...

Profilul psihocomportamental și comunicarea cu pacientul cardiovascular

 20.07.2020, Psiho Assist

De-a lungul vieții unele persoane și-au construit o imagine negativă despre sine, respect și stimă față de propria persoană scăzute, limitându-și interacțiunile sociale din teama de a nu fi respinse, însă pentru că își doresc a fi plăcuți celor din jur își maschează emoțiile. Față de societate experimentează: sentimente de mânie, iritabilitate, (...)Citește mai mult...

Aspecte generale privind comunicarea cu pacienții cu dizabilități

 15.07.2020, Psiho Assist

Persoana cu dizabilitate este acea persoană care are anumite deficienţe de ordin senzorial, fizic, mental sau intelectual, la care se adaugă efectele deseori negative ale percepției sociale asupra lor, ale mediului ambiant neadecvat nevoilor, ale sistemelor de acordarea a unor servicii care nu iau în considerare limitarea oportunitatilor. Așadar, dizabilitatea nu ține doar (...)Citește mai mult...

Comunicarea cu pacienții cu dizabilități psihice

 13.07.2020, Psiho Assist

Uneori comunicarea cu pacienții cu dizaibilități psihice poate fi dificilă din cauza manifestărilor specifice bolii, precum interpretativitate, idei paranoide, labilitate emoțională, așteptări negative ca urmare a unor experiențe negative în relația cu spitalizările anterioare, agresivitate și heteroagresivitate. Din fericire, există modalități pozitive (...)Citește mai mult...