Pacienții spun adevărul?
Ca asistent medical există o mulțime de lucruri pe care nu ajungi să le înveți în școală. Poate una dintre cele mai surprinzătoare lecții pe care le înveți la locul de muncă este că nu toți pacienții spun adevărul. Da, pacienții mint și iată câteva minciuni pe care le spun adesea asistenților medicali. 1. Îmi iau medicamentele, așa cum ați spus În mod impl (...)Citește mai mult...
Rolul emoțiilor în activitatea sistemului imunitar
Între minte și corp există o legătură puternică, de comunicare și influență reciprocă. Puteți observa acest lucru ori de câte ori un gând vă cauzează teamă și vă dă palpitații, sau atunci când, stând drept, vă simțiți mai încrezător în sine. Influența însă nu se oprește la aceste aspecte, ci merge mai în profunzime. S-a întâmplat, poate, să observ (...)Citește mai mult...
Comunicarea asertivă în mediul profesional
Activitatea profesională a asistentului medical și a moașei implică, dincolo de abilitățile ce țin de tehnica și știința medicală, multe deprinderi din zona comunicării și inter-relaționării, incluzând asertivitatea, abilitățile de negociere, de reprezentare și decizie. Comunicarea asertivă reprezintă abilitatea de a ne exprima gândurile și sentimentele desch (...)Citește mai mult...
Auto-împlinirea
Nevoile de auto-împlinire sunt cel mai înalt nivel din ierarhia lui Maslow de nevoi și se referă la realizarea potențialului unei persoane, auto-actualizarea, căutând creșterea personală și experiențele de vârf. Maslow (1943) descrie acest nivel ca fiind dorința de a realiza tot ce se poate, de a deveni cea mai bună variantă a ta. După ce au stabilit o bază solidă, (...)Citește mai mult...
Mecanisme de coping - ce mă ajută cu adevărat?
Indiferent de cauzele care au produs stresul sau disconfortul (un pacient foarte solicitant, un coleg care ne-a adresat cuvinte jignitoare, vecinul care dă muzica prea tare când avem nevoie de liniște) adoptarea unor strategii de coping adaptative ne poate ajuta să tolerăm, minimizăm și depășim momentele dificile. Un bun management al stresului contribuie la întreținere (...)Citește mai mult...
Covid-19 și atingerea terapeutică
Compasiunea este un element important în furnizarea de îngrijire medicală. Deși există multe definiții ale compasiunii, cele două puncte comune ale acesteia sunt conștientizarea suferinței și actul de a trece de la sentimente, empatie și simpatie, către dorința de a acționa pentru a ameliora suferința. Cambridge Dictionary definește compasiunea ca fiind un puternic (...)Citește mai mult...
Aspecte etice în asistența medicală
Comportamentul etic se caracterizează prin onestitate, corectitudine și echitate în relațiile interumane, profesionale și academice și în activități de cercetare și științifice. Comportamentul etic respectă demnitatea, diversitatea și drepturile indivizilor și grupurilor de oameni. Probleme etice în sistemul de sănătate: În fiecare zi, pacienții, familiile și p (...)Citește mai mult...
Locus de control
Locusul de control este un concept folosit în psihologie pentru a evidenția nivelul de încredere al unei persoane în capacitatea de a controla situațiile și experiențele care îi afectează viața. Locusul de control poate influența nu doar felul în care o persoană răspunde la evenimentele cu care se confruntă de-a lungul vieții dar și motivația de a acționa. Este mai (...)Citește mai mult...
Comunicarea Nonverbală
Ce este comunicarea nonverbală? Comunicarea nonverbală se referă la gesturi, expresii faciale, tonul vocii, contactul vizual (sau lipsa acestuia), limbajul corpului, postura și alte moduri în care oamenii pot comunica fără a folosi cuvinte. De ce este importantă? Abilitățile de comunicare nonverbală pot crea o impresie pozitivă (sau negativă). Brațele încruciș (...)Citește mai mult...
Satisfacția în muncă a echipei de asistență medicală versus satisfacția pacientului
Sarcinile de serviciu ale echipei de asistență medicală sunt mari și deseori recunoașterea pentru o muncă bine făcută este minimă. În consecință, satisfacția la locul de muncă poate fi uneori scăzută în rândul membrilor echipei de asistență medicală din cauza nivelurilor ridicate de stres sau din cauza eforturilor de colaborare interprofesionale ineficiente. Tot (...)Citește mai mult...