Comunicarea cu pacienții cu dizabilități psihice
Uneori comunicarea cu pacienții cu dizaibilități psihice poate fi dificilă din cauza manifestărilor specifice bolii, precum interpretativitate, idei paranoide, labilitate emoțională, așteptări negative ca urmare a unor experiențe negative în relația cu spitalizările anterioare, agresivitate și heteroagresivitate. Din fericire, există modalități pozitive (...)Citește mai mult...
Imunitatea – o colaborare între corp, minte și spirit
Acum mai mult decât oricând, tema imunității este de actualitate pentru cercetători în domeniul psiho-neuro-imunologiei, cu aplicații generoase în promovarea unui stil de viață sănătos, prevenirea și tratamentul afecțiunilor psihice, sănătatea în muncă și gestionarea stresului, precum și abordarea dinspre minte înspre corp a bolilor și susținerea procesului de (...)Citește mai mult...
Comunicarea cu pacientul cu dificultăți de vorbire
Comunicarea este una dintre cele mai importante unelte pe care le avem pentru a oferi servicii de îngrijire de calitate. Avem nevoie de comunicare pentru a afla care sunt problemele cu care pacientul se confruntă, pentru a determina care sunt nevoile, pentru a evalua impactul intervenției și a stabili un plan pentru viitor. Avem nevoie de comunicare pentru a susține colabora (...)Citește mai mult...
Comunicarea cu Persoanele cu Pierderi de Vedere
Deficiența vizuală, cunoscută și sub denumirea de pierdere a vederii, este o capacitate scăzută de a vedea până la un grad care provoacă probleme care nu pot fi remediate prin mijloace obișnuite, cum ar fi ochelarii. Accesarea informațiilor vizuale este un avantaj semnificativ pentru dezvoltarea abilităților socio-emoționale. Persoanele cu deficiențe de vedere au a (...)Citește mai mult...
Recomandări privind comunicarea cu pacienții adulți cu dizabilităţi intelectuale
Este posibil ca pacienții adulți cu dizabilități intelectuale să fie mai afectați în această perioadă și de aceea anumite comportamente pot îngreuna intervențiile medicale necesare. Printre manifestări se numără agitația psihomotorie, mutismul, stereotipiile de comportament, privirea pierdută. Totodată, pot să apară comportamente ati (...)Citește mai mult...
Comunicarea cu Persoanele cu Mobilitate Limitată
Mobilitatea limitată se referă la incapacitatea unei persoane de a folosi una sau mai multe dintre extremitățile sale sau lipsa de forță pentru a merge, a apuca sau a ridica obiecte. Poate fi utilizat un scaun cu roțile, cârje sau un cărucior pentru a ajuta mobilitatea. Deficiența de mobilitate poate fi cauzată de o serie de factori, cum ar fi o boală, un acc (...)Citește mai mult...
Empatia în serviciile medicale, echilibru între emoție și rațiune
Empatia de care echipa medicală dă dovadă este asociată, conform mai multor studii, atât cu un nivel ridicat de satisfacție al pacientului cât și cu o mai bună și rapidă recuperare a acestuia. Exprimarea empatiei ajută la creșterea gradului de încredere al pacientului în serviciile oferite, reduce anxietatea, crește complianța la tratament, diminuează probabi (...)Citește mai mult...
Comunicarea cu pacienții cu vârste fragede
Pentru un copil, a ști că merge la spital poate fi un lucru traumatizant. Acesta poate dezvolta o stare de anxietate, care se exprimă prin a plânge, a tremura sau alte manifestări, care sunt normale pentru vârsta acestuia. De aceea, copilul trebuie sa fie pregătit, poate chiar și de părinți, înaintea ajungerii la spital. Stresul prin care micuțul trece in aceste mo (...)Citește mai mult...
Aspecte generale privind comunicarea cu pacienții de COVID-19
Cel mai important lucru în tratamentul pacienților de COVID-19 este felul în care cadrele medicale comunică cu aceștia, deoarece un astfel de diagnostic poate avea un impact emoţional semnificativ. Puteţi găsi mai jos câteva modalitaţi prin care această comunicare cu pacienţii se poate efectua eficient. 1.Fii răbdător Este important să aveți răbdare (...)Citește mai mult...
Repere în comunicarea cu pacientul cu atac de panică
Asistentul medical, indiferent de contextul în care își desfășoară activitatea, se confruntă cu situații în care este nevoie să acorde suport persoanelor care au atacuri de panică. Stabilirea unei relații de încredere și respect cu pacientul este un obiectiv general al profesiei de asistent medical iar, în cazul pacientului cu atac de panică, am putea spune ch (...)Citește mai mult...